ASUS bundkort + lydkort
Fra : webhiker

Dato : 07-08-04 04:22

Hej i gruppen........

Jeg overvejer at stifte bekendsskab med et
ASUS P4P 800 Deluxe eller lign.
Ville lige høre om det er uden konflikter at bibeholde mit
Soundblaster live lydkort som en del af pc'en. !
En bekendt har lidt konflikter med hans ASUS kort + omtalte grafikkort.
Dog er det ikke et P4P 800 Deluxe , men noget andet jeg ikke lige
kan komme i tanke om lige nu.
ASUS kortene har som oftest et lydkort på bundkortet , men tvivler lidt på
kvaliteten , men det er nu kun en tvivl. !

Webhiker.......

Fra : Madsen

Dato : 07-08-04 12:22

måske, se manual på www.asus.com

> [...]

> ASUS kortene har som oftest et lydkort på bundkortet , men tvivler lidt på
> kvaliteten , men det er nu kun en tvivl. !

Så længe kortet sider inden i pc vil der altid være dårliger signal støj
forhold, så hvis du ønsker det beste, så gå efter de externe lydkort.

--
Hilsen Madsen

Fra : Indigo 2 - Heine Sve~

Dato : 07-08-04 14:07

webhiker wrote:

> [...]
> ASUS kortene har som oftest et lydkort på bundkortet , men tvivler lidt på
> kvaliteten , men det er nu kun en tvivl. !

Vi har lavet flere PC'er med ovennævnte bundkort og et live lydkort. Der har
aldrig været problemer - og vi har endda ikke altid slået det interne onboard
lydkort fra.
Når vi engang imellem vælger live-kortet, så er det for at undgå forsinkelsen
i midi-instrumenterne, som der jo altid er op mod 400ms af med onboard
software lyde.
Jeg tvivler på at du får bedre lyd ved at sætte et live kort i i stedet for
det medfølgende onboard SoundMAX lydkort. Men du får kompatibilitet med spil
med begge. Til musikproduktion ville jeg vælge et mere prof. lydkort.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : webhiker

Dato : 08-08-04 01:30

Indigo 2 - Heine Svendsen <hs@indigo2.dk> wrote in

> [...]
>
> --
> Venligst - Heine B. Svendsen
> Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Tak for hjælpen Heine.

Webhiker.