Forbindelse fra win2 til xp gennem router
Fra : Annette Larsen

Dato : 06-08-04 18:11

Hej NG

Hvordan forbinder jeg windows2000 gennem en router til XP ???
To makiner med xp er koblet op via en router. Her igennem kan disse to pc'er
se hinanden.
Hvordan kobler jeg en ekstra pc på med windows2000, så den kan se de to
andre ???

Annette

Fra : Mig

Dato : 06-08-04 19:20

"Annette Larsen" <a.s.l@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
pc'er
> se hinanden.
> Hvordan kobler jeg en ekstra pc på med windows2000, så den kan se de to

Hvis der er indbygget switch i din router,sætter du bare win2000 maskinen
til via et alm. RJ45 kabel (netkabel) og med lidt held er der hul
igennem...del nogle mapper på win2000 maskinen...og vær opmærksom påå at de
indbyggede software Firewalls i XP kan være liiiidt for effektive...jeg
plejer at slå firewall´en fra når jeg skal kobles op med andre maskiner.,...

Fra : Jens

Dato : 06-08-04 19:42

"Mig" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indbyggede software Firewalls i XP kan være liiiidt for effektive...jeg
> plejer at slå firewall´en fra når jeg skal kobles op med andre

Samme arbejdsgruppe, og en aktiveret gæstekonto plejer at gøre tingene lidt
nemmere.

Mvh Jens

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 07-08-04 09:37

Annette Larsen wrote:
> [...]
> se hinanden.
> Hvordan kobler jeg en ekstra pc på med windows2000, så den kan se de to

Sæt arbejdsgruppen til det samme på alle maskiner - og opret identiske
brugere på maskinerne (med samme brugernavn og password). Så spiller det
uden problemer - og sikkerheden er stadig i orden.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Jens

Dato : 07-08-04 09:54

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> skrev i en meddelelse

> brugere på maskinerne (med samme brugernavn og password). Så spiller det
> uden problemer - og sikkerheden er stadig i orden.

Enig, men det kan ordnes uden at oprette samme brugere på alle maskiner.

Mvh Jens

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 07-08-04 11:59

Jens wrote:

> Enig, men det kan ordnes uden at oprette samme brugere på alle maskiner.
>
> Mvh Jens

Njaaa - ikke med mindre du bare tillader -alle- at læse dine shares og
så er sikkerheden ihvertfald væk...

Nåja - og så ellers ved at installere en w2k/w2k3 server på én af dem og
gøre den til DC

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Jens

Dato : 07-08-04 16:27

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> skrev i en meddelelse

> Njaaa - ikke med mindre du bare tillader -alle- at læse dine shares og
> så er sikkerheden ihvertfald væk...

MAn kan nu godt dele en mappe, fjerne "alle" og tilføje den lokale bruger.
Forsøg på at åbne mappen resulterrer så i en login boks, hvor den lokale
brugerkonto bruges, med kode.
Og xp kan jo huske den slags koder, for hver bruger.....

> Nåja - og så ellers ved at installere en w2k/w2k3 server på én af dem og
> gøre den til DC

Der er ingen grund til at gøre tingene så komplicerede....

Mvh Jens