Ikke igen
Fra : F Andersen & J Peder~

Dato : 06-08-04 13:01

Hej

Min tæve blev parret for ca. 14 dage siden. Alt gik godt, indtil i går da
jeg så noget brunt udflåd fra skeden.
Dyrlægen mener, det er som hun har mistet hvalpene.
Hun er ellers stadig hævet i skeden, har øget sin appetit, og virker glad.
Det er anden gang vi har parret hende, sidst mistede hun hvalpen efter 4-5
uger. Hun var blevet scannet, vi så 5 hvalpe.
Sidst fik hun en frygtelig depression, i et par uger, hun var kun sig selv
efter ca 3 mdr. Derfor håber jeg virkelig
hun får de hvalpe.

Hvis der er andre forslag på, hvad det kunne være. Så skriv gerne.

Jeg har ellers læst at hvis tæven aborterer, sker det mellem 45. og 55. dag.

Hilsen Janni

Fra : nusta

Dato : 06-08-04 15:33

"F Andersen & J Pedersen" skrev d. 06-08-04 13:01 dette indlæg :
> [...]
>
> Hvis der er andre forslag på, hvad det kunne være. Så skriv gerne.
>
> Jeg har ellers læst at hvis tæven aborterer, sker det mellem 45. og

Sidste gang min tæve blev parret, sivede der også noget brunt udflåd fra
skeden indtil 2 uger efter parringen. jeg troede også at det var gået
galt. Men jeg kan berolige dig med at hun 63 dage efter første parring
fødte 6 velskabte og levedygtige hvalpe. 6 hvalpe er meget for en lille
Chihuahua der normalt kun får 2 til 4 hvalpe.

Du skal selvfølgelig holde godt øje med din tæve. Hvilket jeg bestemt
også tror du gør.

Fat mod og held og Lykke

Med Venlig Hilsen

Dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Christensen

Dato : 07-08-04 09:10

"nusta" <nusta.news@kandu.dk> wrote in message news:<41139738$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> [...]
> Chihuahua der normalt kun får 2 til 4 hvalpe.
>
> Du skal selvfølgelig holde godt øje med din tæve. Hvilket jeg bestemt

I begge tilfælde synes jeg det lyder som jeres tæver er blevet parret
med en hanhund der havde forhudsbetændelse. Mange ejere af hanhude
anser forhudsbetændelse for at være noget harmløst, højst lidt
uhygienisk, men det harmløse ophører ved parringen med en tæve. Der
kan ikk eundgå at komme noget af det bæ med ind ved parringen, og
infektioner ved tæver er noget helt andet.
I jeres sted ville jeg lade en dyrlæge se på sagen - og næste gang der
skal parres, insistere på at vælte hanhnden med bunden i vejret og se
om der er spor efter forhudsbetændelse. Det er der desværre meget
ofte.

Hilsen Kim

Fra : F Andersen & J Peder~

Dato : 07-08-04 12:03

Hej
Nu har jeg fået at vide fra flere opdrættere at blod eller brunt udflåd, er
normalt hvis tæven er blevet drægtig. Så det håber jeg på. Jeg vil nu ikke
mene at hannen har forhudsbetændelse, jeg er også ejer af hannen. Jeg
kiggede efter før parring, og i dag bare for at være sikker, på der ikke
skulle være noget.
Ha en rigtig god sommer.
I skal nok få besked, når jeg er sikker på der er hvalpe.
Janni