jeg ryster stadig...
Fra : MGA

Dato : 06-08-04 11:32

....jeg var ude og gå med Kali og pludselig springer en stor hund (hvid med
brune pletter og fin rød bandana) over hegnet fra sin have og kommer lige
imod os, med hovedet nede, ørerne bagud og tænderne blottet. Jeg blev så
forskrækket - den løb over vejen og gik efter Kali. Jeg svingede posen med
købmandsvarer efter den og sparkede ud efter den. Den løb ud på gaden og tog
"tilløb", så kom den mod os igen og jeg sparkede den igen og ramte denne
gang, men ikke hårdt.
Så løftede jeg Kali op. (Fuck hundesprog og hilsner og hundepsykologi, min
hund skal leve) Der stoppede en bil og en mand steg ud, tog fat i hunden og
trak den over til dens have og løftede den ind. Det var ikke hans hund, og
det var sødt af ham at hjælpe. Jeg takkede ham og Kali og jeg gik videre. Og
jeg rystede bare hele vejen hjem. Helt surrealistisk oplevelse.
Datteren i hundens hus, stod ude i haven da det skete, hun gjorde intet. Da
hun kom cyklende forbi os lidt efter, sagde jeg til hende at hun skulle sige
til sine forældre at deres hegn ikke var højt nok. Hun grinede bare og
cyklede videre og jeg måtte tælle til 20 for ikke at løbe efter hende og
skælde hende ud. Det var jo ikke hendes skyld.

Kali virkede upåvirket af hele forløbet, måske forstod hun at jeg passede på
hende?
Jeg ryster stadig og er så vred på den latterlige hundeejer og den hund, som
sikkert både er venlig og charmerende til hverdag, men som altså fik en
hjerneblødning da den så Kali.

Og nu har jeg skrevet om det og fortalt det til min mand, så nu får jeg nok
fred i sindet lige om lidt.

Mette

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 06-08-04 11:38

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse

> Og nu har jeg skrevet om det og fortalt det til min mand, så nu får jeg
nok
> fred i sindet lige om lidt.

Puuuuuuha, Mette, sikke en grim oplevelse!

Smidder du ikke sen besked i deres postkasse eller noget? Måske i kan ta'
over og tale et alvorsord med ejeren?

Rinnie

Fra : MGA

Dato : 06-08-04 15:21

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Puuuuuuha, Mette, sikke en grim oplevelse!
>
> Smidder du ikke sen besked i deres postkasse eller noget? Måske i kan ta'

Jo, det kan du tro. Jeg skulle bare lige "falde ned" og jeg skal nok også
sove på det, så jeg ikke flamberer når jeg snakker med dem. Men jeg går
derhen i weekenden - uden Kali - og snakker en venligt nabo ord med dem og
håber de lytter.

Tak for jeres medfølelse

Mette

Fra : mus

Dato : 07-08-04 07:35

> [...]
> derhen i weekenden - uden Kali - og snakker en venligt nabo ord med dem og

Ja gå du med venlighed til naboen.

Det kan jo være naboen er lige så overrasket og frygtelig ked af hændelsen.

Vores hund har aldrig hoppet over et 1 meter lavt hegn rundt om haven - på
trods af en super sød tæve på den anden side af hegnet.

Da han var fem år sprang han dog pludselig over hundegården som er 180 cm
høj og løb en tur i byen, mens vi var på arbejde. Vores nabo fandt ham
heldigvis og tog ham med hjem. Men det kunne jo være gået gruelig galt.
Vores hanhund kan ikke med alle hanhunde, så vi var ret kede af det. Han vil
gerne være den der bestemmer(domminerende hanhunde instinkt) - så det er kun
ved meget domminerende hanhunde han kan blive aggressiv og som regel først
når den anden hund laver udfald mod ham.

Der skete heldigvis intet. Og han har aldrig bidt nogen alvorligt men sat
lidt på plads ind i mellem. Til gengæld står han nogengange selv til
øretæver overfor kønsmodne hanhunde der vil prøve kræfter med ham. Det er en
risiko vi må leve med. Dyr er dyr.

Men jeg kan godt forstå du tog din hund på armen. Vi har selv prøvet at gå i
mellem da vores hund engang blev overfaldet. Dumt og flere bid i armen til
følge - men jeg tror jeg ville gøre det igen - instinktivt - han havde ikke
en chance mod den anden hund, som ellers er god som dagen er lang.

Det er jo en ulige kamp, hvis det går galt og den ene hund er meget større
end den anden.

Men prøv at tage en snak med naboen. Det kan være han er så ked af det at
han er mere end villig til at sætte et større hegn op.

Vi var meget kede af det da vores slap ud. Har dog ikke lavet et højere hegn
rundt om haven - men hundegården bruges i dag til opmagasinering af gammelt
skrammel - han kunne jo tydeligvis ikke lide at være der. Han går ellers
ikke udenfor grunden - heller ikke fra indkørslen som ikke er indhegnet.
Heller ikke selv om han kan se både katte og hunde der går forbi.

Så intet er 100%. Vi drømte ikke om at han kunne hoppe så højt og heller
ikke om at han overhovedet kunne finde på det.

Han er nu 7½ år og er aldrig hoppet over havehegnet. Men jeg vil aldrig
kunne sige at jeg er 100 % sikker på det aldrig sker - heller ikke hvis det
var 180 cm højt.*SS*

Sikke en stil. Beklager det blev så langt.

LN

Fra : Karina

Dato : 06-08-04 08:16

Hej Mette

Sikke en forskrækkelse. Ja hvis det havde været mig havde jeg også været
ligeglad med hundesprog og alt det andet. Jeg kan godt forstå du tog Kali
op.

Det er da også for ringe at hunden kan springe over hegnet. Jeg synes du
skulle ringe til ejeren og fortælle din oplevelse så de kan få gjort noget
ved det hegn. Det må da også værer i deres egen interesse, for hvis hunden
en dag angriber kan den jo meldes. Det synes de nok ikke er så sjovt!

Det var godt i kom hele hjem.

Mange hilsner

Karina