Problemer med CSS - CSS læses ikke?
Fra : Torben Jensen

Dato : 06-08-04 10:46

Hej NG!

Jeg har et lidt underligt problem.
Jeg har udviklet et projekt i asp.net, hvor alle billeder, fonte, farver
læses fra en CSS-fil.

Det virker på 3 ud af 4 test maskiner. På den ene maskine, hvor det ikke
virker, er det som den ikke læser indholdet fra css-filen.
Det lidt underlige er, at det ser ud til at den læser fontene, men ikke
farver, billeder og borders.

Kan det være en indstilling i IE6, der er slaået fra - i givet fald hvor?
Hvad kunne det ellers tænkes at være?

M.v.h.
Torben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-08-04 12:39

Torben Jensen skrev:

> Det virker på 3 ud af 4 test maskiner. På den ene maskine,
> hvor det ikke virker, er det som den ikke læser indholdet fra
> css-filen.

Er det samme browser (mærke og version) på de 4 maskiner?

> Kan det være en indstilling i IE6, der er slaået fra - i givet
> fald hvor? Hvad kunne det ellers tænkes at være?

Har du et link til siden?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Torben Jensen

Dato : 06-08-04 13:25

> Er det samme browser (mærke og version) på de 4 maskiner?

Ja, det er det. I alle tilfælde er det IE6 med alle SP's installeret

> Har du et link til siden?

Ja, du kan se det på:
www.adsprog.dk/default.aspx

Fanebladende skulle ved klik skifte til hvid baggrund og orange tekst, idet
jeg ved klik ændrer css-klassenavnet.
På siden "Priser" skulle scrollbaren være orange, men den ændres ikke og
fremkommer bare i standard formattering.

Det er som sagt kun på én maskine det fejler, men jeg vil gerne lave
løsningen så "skudsikker" som muligt.

Tak for hjælpen.
M.v.h.
Torben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-08-04 14:21

Torben Jensen skrev:

> Fanebladende skulle ved klik skifte til hvid baggrund og
> orange tekst, idet jeg ved klik ændrer css-klassenavnet.

Det sker så vidt jeg kan se med javascript - måske er javascript
slået fra på en af IE'erne.

Med javascript slået til vises siden fint her - såvel i IE som i
Firefox.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Torben

Dato : 06-08-04 17:24

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Det sker så vidt jeg kan se med javascript - måske er javascript
> slået fra på en af IE'erne.

Ja.

> Med javascript slået til vises siden fint her - såvel i IE som i
> Firefox

Ok. Det er selvfølgelig en mulighed det er slået fra, det vil jeg
naturligvis kontrollere. Jeg kan dog ikke forestille mig at det skulle være
tilfældet.
Det underlige er også, at jeg i mit stylesheet ændrer formateringen på
scrollbaren på den føromtale side, således at den fremkommer orange. Her er
javascript ikke indblandet, men det vises alligevel ike korrekt.

Tak for hjælpen
M.v.h.
Torben

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-08-04 17:55

Torben skrev:

>Ok. Det er selvfølgelig en mulighed det er slået fra, det vil jeg
>naturligvis kontrollere. Jeg kan dog ikke forestille mig at det skulle være
>tilfældet.

Kig samtidig under Funktioner => Internetindstillinger =>
Generelt => Hjælp til handicappede.

Her har man mulighed for at lave sine egne indstillinger, som at
font-size skal ignoreres og man kan lave sin egen css.
--
Knud