Spædbørn og snotnæser
Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 05-08-04 22:03

Som nogen ved har jeg en datter på 5 mdr ;)

Hun er nu for første gang blevet lidt små-snottet. Det giver da et gevaldigt
problem når hun skal have sutteflaske. Hun trækker jo normalt vejret gennem
næsen samtidigt, men det kan hun jo ikke når den er stoppet.

Så hun er lidt svær at lokke vædske i - forståeligt nok - men i denne
hede.... skal hun da have noget, hvad gør i andre?

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 06-08-04 05:42

Martin Nielsen / Fårevejle (Jadahva@SPAMhotmail.com) skrev følgende:

> [...]
>
> Så hun er lidt svær at lokke vædske i - forståeligt nok - men i denne
> hede.... skal hun da have noget, hvad gør i andre?

I kan evt prøve med en næsesuger. Sådan en ballonlignende dims, som man
trykker sammen og _forsigtigt_ fører op i det stoppede næsebor,
hvorefter man _forsigtigt_ og langsomt slipper der, hvor man trykker
sammen.

Jeg har kun forsøgt mig med sådan én en enkelt gang (bryder mig ikke om
at bruge den), da Sofie var snottet og nogenlunde på din datters alder
brugte vi hjørnet af en stofble til at fjerne snotten. Hvis du kan få
hende til at nyse, kommer noget af det ud af sig selv og resten nyses
løst, så det er lettere at fjerne.

Henriette Døssing

---

Fra : karsten klaaby

Dato : 06-08-04 05:58

klip en hel masse.......

Man kan også købe saltvandsdråber på apoteket,til at dryppe næsen med.

MVH Pia

Fra : Dorthe

Dato : 07-08-04 09:28

En "snot-suger" er ganske ufarlig og effektiv, hvis man husker at holde en
finger for det andet næsebor. Ellers dannes der undertryk og det er både
ubehageligt for den lille og knapt så effektivt

/Dorthe

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 07-08-04 10:54

Dorthe (dorthemus1@hotmail.com) skrev følgende:

> En "snot-suger" er ganske ufarlig og effektiv, hvis man husker at
> holde en finger for det andet næsebor. Ellers dannes der undertryk og
> det er både ubehageligt for den lille og knapt så effektivt

Vores Sofie vred og vendte sig bare så meget, da vi ville bruge den, at
jeg ikke brød mig om at anvende den.

Henriette Døssing

---