Valg af printer på runtime
Fra : Thomas Holmgren

Dato : 05-08-04 12:42

Hej!

Jeg bruger TPrinter til at udskrive labels på en labelprinter. Det
virker glimrende.

MEN, hvordan vælger jeg en printer på runtime? Jeg har forsøgt at
anvende Delphis PrintDialog, men kan ikke hitte ud af hvordan pokker jeg
aflæser brugerens valg af printer når der trykkes OK i dialogen?

OG, er det muligt på runtime at ændre på printerindstillingerne for en
specifik printer?

Mange tak :)

--
Mvh.
Thomas Holmgren

Fra : Harald

Dato : 05-08-04 22:46

"Thomas Holmgren" <thm_fjern_@_fjern_regnecentralen.dk> skrev i en
meddelelse news:cet6ed$2j3t$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> anvende Delphis PrintDialog, men kan ikke hitte ud af hvordan pokker jeg
> aflæser brugerens valg af printer når der trykkes OK i dialogen?

Efter at have valgt en printer med PrintDialog så kan du finde navnet på den
valgte printer via TPrinter sådan:
Printer.Printers[Printer.PrinterIndex];

> OG, er det muligt på runtime at ændre på printerindstillingerne for en
> specifik printer?

Brug PrintDialog eller PrinterSetupDialog

De ting du vælger/ændre i PrintDialog eller PrinterSetupDialog gælder kun
for dit program mens det kører.

Mvh
HK