Problem med hjemmenetværk
Fra : Mathias

Dato : 05-08-04 10:34

Hey

Jeg forsøger at køre netværk mellem 2 winxp sp1 pc'er. De er sat sammen vha.
den indbyggede switch i min router.
Config:
-TCP/IP
-Klientprg. til ms netværk
-Fil- og udskriftdeling til ms netværk
Firewall deaktiveret, fildeling aktiveret, guest account aktiveret, begge
pc'er sat til samme arb. gruppe.

Og det virker ikke! Jeg kan en gang imellem få lov at browse den lokale pc
via "Netværkssteder". 9 ud af 10 gange vises der slet intet under "Vis
arbejdsgruppecomputere", og den anden pc får jeg aldrig lov at browse.
Men: Hvis jeg installerer IPX protokollen på begge, spiller det bare! Er det
ikke mærkeligt? Jeg fatter minus, og ville da helst være fri for den gamle,
larmende protokol. Derfor: Har nogen en løsning på mit problem?

På forhånd tak

-Mathias

Fra : Taba

Dato : 05-08-04 22:57

> Jeg forsøger at køre netværk mellem 2 winxp sp1 pc'er. De er sat sammen
vha.
> den indbyggede switch i min router.
> Config:
> -TCP/IP

Hvordan er IP'erne? dynamiske eller statiske?
IPX protokollen bruges som en backup hvis det andet med TCP/IP fejler, men
hvis du sætter TCP/IP korrekt op så burde det virke. Og hvis du har WinXP
Pro så tag og deaktiver den simple fildeling.

/Taba

Fra : Mathias

Dato : 06-08-04 18:29

Taba wrote:
> Hvordan er IP'erne? dynamiske eller statiske?

Det hele kører dynamisk tildelt fra min router.

-Mathias

Fra : Taba

Dato : 06-08-04 23:52

> Det hele kører dynamisk tildelt fra min router.

Tag og slå simple fildeling fra, det burde virke. Ellers kan du tilgå shares
ved at skrive i Start -> Kør: \\computernavn_eller_ip\sharenavn (f.eks.
\\peter\D). Hvis du har avanceret fildeling sat til er der som default en
admin share i roden af alle drev, dvs. skriv \\peter\d$ (med dollartegn
bagefter) så vil du blive spurgt om admin login og kode. Hvis indtastet
korrekt kommer du ind på drevet med admin rettigheder....

/Taba

Fra : Mathias

Dato : 09-08-04 16:03

Taba wrote:
> [...]
> du blive spurgt om admin login og kode. Hvis indtastet korrekt kommer
> du ind på drevet med admin rettigheder....

Gør jeg ovenstående med simpel fildeling slået fra siger den: "Netværksstien
blev ikke fundet". Men jeg kan godt tilgå den lokale pc på denne måde.
Mærkeligt, ikke? Alt firewall er slået fra!

-Mathias