3.... Fucking 3 :-) [+fucking NEC e616]
Fra : MT

Dato : 04-08-04 20:25

Hej NG,

Siden april har jeg været en af de nye kunder hos 3(tm).

Mit abonnement hos almindelig-selskab løb ved siden af i et par måneder,
men her de sidste 3 uger kører jeg "ren" 3.. Og så begyndte problemer
selvfølgeligt.

Det drejer sig om sms-beskeder. Der sker det MEST underlige: min telefon
begynder at lyse i displayet, og vise et billede med teksten "modtager
data". Når den er færdig med at "modtage data" (sms-beskeden), så
afspiller den en "ny-sms" lyd... Undertegnede løøøøøber hen til telefon
med stor forventning om at skulle læse en forhåbentlig HOT besked......
kun for at finde ud af at der er INTET spor af nogen beskeder i
telefonen. Dvs. ingen "ny sms" ikon og hellere ingenting i indbakken.

Modigt begav jeg mig ud på en lang test... Jeg testede med
sms-afsendelse fra forskellige udbydere.. Jeg rensede alle sms fra min 3
telefon.... Genstartede telefonen.. Prøvede dette over den sidste uge..
Stadigvæk samme resultat. NOGLE gange kommer sms'en fint frem, andre
gange kommer den ikke frem, uden en bestemt mønster, måske at ca. 2/3 af
sms'er ikke når frem.

Det går fint nok med afsendelse af sms'er fra telefonen.

Nu vil jeg spørge her i gruppen hvad folks erfaringer er ... er det min
telefon der er fucked, eller har det noget med 3 at gøre generelt...
(jeg går ud fra at det er min telefon siden den rent faktisk siger den
modtager data)..

Telefonen er en NEC e616. (Oh joy!)

Hvis det er telefonen, vil jeg straks investere i en erikson z1010, men
så er spørgsmålet om dette så vil hjælpe på problemerne..... Er der
nogen der har lignende / andre erfaringer med 3 og deres 'foner ?

Eller skal man skifte tilbage til en ikke-fancy tele-operatør igen ?

Pft,

-- m -

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 04-08-04 20:52

> [...]
> forhåbentlig HOT besked...... kun for at finde ud af at der er INTET
> spor af nogen beskeder i telefonen. Dvs. ingen "ny sms" ikon og

Har nøjagtigt samme erfaring. Med en Nec 313. Har også haft en Nec 616 og
kunne ikke holde ud at den havde SÅ mange fejl. Det har 313 nemlig ikke. Men
den har altså også disse 'ghosts' SMS. Det er ULIDELIGT. Jeg har faktisk
ventet på vigtige beskeder som aldrig kom - men som blev afsendt. Glæder mig
også til en mere stabil '3' telefon.

Ved ikke om du kunne have glæde af en softwareopdatering.
Hør mere om det hele her:
http://www.mobildebat.dk/
Vælg 3 Forum.

Mvh Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-08-04 15:37

MT wrote:

> Det drejer sig om sms-beskeder. Der sker det MEST underlige: min

Prøv i dk.teknik.telefoni.mobil

Jesper G. Poulsen