Barn på motorcykel...
Fra : Iben Holst

Dato : 04-08-04 17:54

Hej!

Er der nogen herinde, som har deres barn med bagpå motorcykel?

Iben

Fra : Rune \(7800\)

Dato : 04-08-04 18:46

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Er der nogen herinde, som har deres barn med bagpå motorcykel?

Hvis du har spørgsmål ang. børn på MC, er det nok bedre at spørge i
dk.fritid.motorcykel.
Det er en meget aktiv gruppe, i forhold til denne, og der er "mange" der har
deres børn med til træf...

Mvh

Rune Jensen

Fra : Iben Holst

Dato : 08-08-04 08:53

> [...]
> dk.fritid.motorcykel.
> Det er en meget aktiv gruppe, i forhold til denne, og der er "mange" der

Ok... jeg vidste slet ikke der fandtes sådan en gruppe.
Tak!

Iben

Fra : JSM

Dato : 10-08-04 22:21

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Er der nogen herinde, som har deres barn med bagpå motorcykel?
>
> Iben

Ikke endnu - hun er kun 3 år. Men det kommer hun .
Men i øvrigt er der så mange som har børnene med på MC, at MC Touring Club
(som du kan finde mere om på www.mctc.dk ) siden '93 har afholdt et årligt
børnetræf. Det kan du læse om her : http://www.mctcbt.dk/ .
Mvh
Jesper

Fra : Iben Holst

Dato : 12-08-04 06:28

> Ikke endnu - hun er kun 3 år. Men det kommer hun .
> Men i øvrigt er der så mange som har børnene med på MC, at MC Touring Club
> [...]

Mange tak! - det vil jeg prøve at kigge....

Iben

Fra : Bettenus

Dato : 27-09-04 07:47

Jeg har min datter på 9 år med bag på vores motorcykel, det kræver ikke
nødvendigvis at de er så gamle. Min datter skal dog altid holde fast omkring
min når vi køre endnu, da kun ikke helt har fået lært det med at følge mig
når vi køre i sving.

MVH
Bettenus (Jette)

Fra : anders majland

Dato : 30-09-04 13:28

> Jeg har min datter på 9 år med bag på vores motorcykel, det kræver
> ikke nødvendigvis at de er så gamle.

Vores søn fra Jan./01 er jævnligt med på små ture. Startede egenligt så
småt med at have ham siddende foran da han var 1,5år - bare lige rundt
på grunden og op/ned af grusvejen. I sommers fik han så et børnesæde og
egen styrhjelm (Den er tung i forhold til en cykelhjelm - så det er et
kompromis - men ellers skulle han have haft motorbriller). De første
ture var ikke mange km, og det længste vi har kørt i et stræk er en god
halv time. Kørslen skal selvfølgelig foregå på hans præmisser og så
mener jeg ikke det er farligere end at cykle med et barn i en storby.

(Vi bor på landet og har "kun" en bil - derfor er der udover hyggen også
et praktisk aspekt i at jeg kan hente ham i børnehaven uden at skulle
med taxi hjem)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Iben Holst

Dato : 10-10-04 07:45

> (Vi bor på landet og har "kun" en bil - derfor er der udover hyggen også
> et praktisk aspekt i at jeg kan hente ham i børnehaven uden at skulle
> med taxi hjem)

Det er faktisk i samme dur vi har spekuleret i at få anskaffet os en
motorcykel da det vil være langt billigere end at købe en bil mere.
Vi har nemlig også kun 1 bil og bor også på landet - men der er ikke noget
ved at gå videre med ideen, om at købe hvis det ikke kunne lade sig gøre at
have sønnike med. Han når at blive 6 år, inden vi gør alvor af det - hvis vi
gør det

Iben

Fra : anders majland

Dato : 11-10-04 20:29

> Det er faktisk i samme dur vi har spekuleret i at få anskaffet os en
> motorcykel da det vil være langt billigere end at købe en bil mere.

Og langt sjovere (end biler i samme prisklasse

> Han når at blive 6 år, inden vi gør
> alvor af det - hvis vi gør det

Så er han bestemt gammel nok til at komme med - men husk at afsætte
penge til sikkerhedsudstyr til både ham og jer inden i køber. I kan med
fordel begynde at kigge efter brugt i god tid. Stamatakis barnestolen er
der mange af på ebay. De ender dog typisk helt opppe over 100 euro
(nypris godt 150 euro) så måske det er en ide at byde her i vinter hvor
efterspørgsmål nok er lavere end til foråret.

Når Thomas er med er det "bare" i flyverdragt og handsker/støvler. Men
jeg holder da øje efter gode tilbud på brugt mc-tøj... Han skal dog nok
være noget større inden det er til at få noget (der er bedre end en
solid flyverdragt)

Det er helt klart et hit for en lille knægt at komme med ude og køre
mc - men idag blev det lige sat i skyggen af at han var med naboen ude
og så. Sådan en 4 meter høj traktor har også en vis tiltrækningskraft
.... Men det gælder jo stort set alle maskiner - jo større jo bedre...
Jeg har stået og småfrosset i over en time ved den lokale grusgrav hvor
en stor gravemaskine og gummiged havde nærmest magisk tiltrækningskraft