samme javascript flere gange?
Fra : Jørgen Peter Kjeldse~

Dato : 04-08-04 15:18

Jeg håber det er den rigtige gruppe til dette spørgsmål!

Jeg bruger et javascript til at vise random billeder på
http://www.prinzapolka.dk/baggrund/baggrund.php

Nu er jeg i gang med at lave en ny side, hvor jeg gerne tre steder på
samme linie vil bruge det samme javascript. Hvert sted skal der dukke et
nyt random billede op, når man downloader siden.
Men når jeg indsætter dette javascript i tre udgaver med hvert sit navn,
vises i browseren kun det ene.

Kan man ikke bruge det samme javascript flere gange på samme side?

På forhånd tak for svar, hvis nogen kan hjælpe mig.

Venlig hilsen

Jørgen Peter Kjeldsen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 04-08-04 15:56

Jørgen Peter Kjeldsen wrote:

> Jeg håber det er den rigtige gruppe til dette spørgsmål!

det er helt perfekt :)

> [...]

> nyt random billede op, når man downloader siden.
> Men når jeg indsætter dette javascript i tre udgaver med hvert sit navn,

Det er fordi (tror jeg) der kun må være et element med samme id på en
side, og javascriptet angiver id'et. Du skal have lavet javascriptet så
det er en funktion der kan kaldes med forskellige parametre.

Har du en side hvor problemet kan ses (jeg kan kun se scriptet en gang
på siden som du har givet adresse på)?

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jørgen Peter Kjeldse~

Dato : 04-08-04 16:27

Jesper Brunholm wrote:
> [...]
> det er en funktion der kan kaldes med forskellige parametre.
>
> Har du en side hvor problemet kan ses (jeg kan kun se scriptet en gang

Tak for hjælpen. Nej, det er en helt og aldeles ufærdig side. Jeg
google'de i mellemtiden lidt og fandt en php-løsning, som bare er
perfekt, så ovenstående problem er hermed afblæst!

Undskyld ulejligheden!

Jørgen Peter Kjeldsen