Sætte hastighed manuelt på router??
Fra : Mig

Dato : 04-08-04 14:30

Hejsa.

Findes der routere hvor man kan sætte hastigheden på portene manuelt??
altså tvinge en port til at køre f.eks 10 mbit???

Fra : Jens

Dato : 04-08-04 14:44

"Mig" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> Findes der routere hvor man kan sætte hastigheden på portene manuelt??
> altså tvinge en port til at køre f.eks 10 mbit???

Man kan på Linksys wrt54g med sveasoft`s firmware angive hastigheden pr
klientip.....

Mvh Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-08-04 15:53

On Wed, 4 Aug 2004 15:29:54 +0200, "Mig" <123@123.dk> wrote:

> Findes der routere hvor man kan sætte hastigheden på portene manuelt??
> altså tvinge en port til at køre f.eks 10 mbit???

De fleste professionelle routere tillader at man kan konfigurere
den slags. På de fleste hjemmeroutere (dem med en lille indbygget
switch) kan man ikke konfigurere de enkelte porte i switchen.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Mig

Dato : 05-08-04 16:58

> [...]
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel
> Links : http://www.hojmark.net/
> FAQ : http://www.net-faq.dk/

Æv ..det var lige det jeg havde håbet på at man kunne

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-08-04 17:24

> Æv ..det var lige det jeg havde håbet på at man kunne

Læse du slet ikke vores andres indlæg?

Fra : Cubus

Dato : 04-08-04 15:38

"Mig" <123@123.dk> skrev

> Findes der routere hvor man kan sætte hastigheden på portene manuelt??
> altså tvinge en port til at køre f.eks 10 mbit???

Linksys RV082 kan fx.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-08-04 15:52

> Hejsa.
>
> Findes der routere hvor man kan sætte hastigheden på portene manuelt??
> altså tvinge en port til at køre f.eks 10 mbit???

Ja det kan man fx på Linksys wrt54g routeren med Svesoft firmware. Desværre
kan man bare ikke se infoen på lamperne på routeren.

http://bjarkehansen.dk/pictures/link.png