Mozilla Firefox, ingen forbindelse til net~
Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 09:31

Jeg forsøger at få Firefox 0.9.1 til at køre på min PC på job.

IE virker fint, men firefox kommer ikke på:

403 Forbidden - The ISA Server denies the specified Uniform Resource
Locator (URL). (12202)

Hva' betyder det? Proxy er sat korrekt op - i hverfald med samme
informationer som IE.

mvh /Snedker

XFUT: dk.edb.internet.software.browser
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-08-04 09:38

In article <9e71h0hrrb16sfc8t4dggcjbg10o0lah8j@4ax.com>, Morten Snedker wrote:
> [...]
> Locator (URL). (12202)
>
> Hva' betyder det? Proxy er sat korrekt op - i hverfald med samme

Det betyder at der er en regel i ISA serveren der ikke giver dig adgang.
Enten er adgangen styret via IP adresse, eller også via Windows brugerID
og grupper i Windows.

Jeg har 0.9.2 til at virke perfekt (Du skal sgi da ikke installlere
en gammel buggy version), også mod en ISA server, og endog med NTLM
authentification.

SIPPhone: 1-747.NOT.BYYI (668.2994) - Free Internet Phone

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 10:02

On Wed, 4 Aug 2004 08:38:13 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

>Det betyder at der er en regel i ISA serveren der ikke giver dig adgang.
>Enten er adgangen styret via IP adresse, eller også via Windows brugerID
>og grupper i Windows.

Hvordan er det lige jeg finder ud af hvilken? Ex. benytter jeg også
Nettime til automatisk korrigering af systemuret...det kan heller ikke
få forbindelse. (Men den benytter så vidt jeg ved UDP).

mhv /Snedker

Futter lige tilbage....
FUT: dk.edb.sikkerhed

---

Fra : Hans

Dato : 04-08-04 10:22

Morten Snedker wrote:
> [...]
> Locator (URL). (12202)
>
> Hva' betyder det? Proxy er sat korrekt op - i hverfald med samme

Jeres Server er ganske givet sat op til at afvise ikke godkendte programmer
på intranettet, så du skal have fat i jeres systemadministrator og få
godkendt Firefox.

Hans

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 04-08-04 14:29

Kunne tyde på at ISA'en laver et check på hvilken http client der
benyttes... og kun tillader IE.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-08-04 14:47

Uffe S. Callesen skrev:

> Kunne tyde på at ISA'en laver et check på hvilken http client
> der benyttes... og kun tillader IE.

Man kan evt. prøve at lade FireFox udgive sig for IE og se om den
slipper igennem.

Til det kan man fx benytte udvidelsen User Agent Switcher:

<http://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=59&vid=62&category=Configuration>

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kent Friis

Dato : 04-08-04 16:02

Den Wed, 04 Aug 2004 10:31:15 +0200 skrev Morten Snedker:
> [...]
> Locator (URL). (12202)
>
> Hva' betyder det? Proxy er sat korrekt op - i hverfald med samme

At din ISA er sat op til at bruge IE's non-standard "Windows
authentication".

Mvh
Kent

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-08-04 17:05

Kent Friis skrev:

> At din ISA er sat op til at bruge IE's non-standard "Windows
> authentication".

Det tror jeg ikke - for Mozilla/Firefox understøtter også denne
standard (går ud fra du mener NTLM authentication - understøttet i
Windowsudgaven af Mozilla fra 1.4 og i alle udgaver fra 1.6.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til