Indsætte ved markeret område
Fra : Kasper Johansen

Dato : 04-08-04 03:25

Hej gruppe.

Jeg har lavet en wysiwyg editor. Jeg vil gerne udvide den med nogle smarte
funktioner så man kan indsætte genereret indhold.

Er der nogen der ved hvordan man kan indsætte der hvor man har "sat" musen?
Altså sætte det ind lige der hvor brugeren har klikket?

Indholdet er allerede lavet, så det er kun delen med at indætte det det
rigtige sted jeg mangler.

Mvh
Kasper Johansen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 04-08-04 07:19

Kasper Johansen wrote:

> Jeg har lavet en wysiwyg editor. Jeg vil gerne udvide den med nogle smarte
> funktioner så man kan indsætte genereret indhold.
>
> Er der nogen der ved hvordan man kan indsætte der hvor man har "sat" musen?

Det hedder markøren eller på engelsk caret.

> Indholdet er allerede lavet, så det er kun delen med at indætte det det
> rigtige sted jeg mangler.

Du skal bruge pasteHTML, sammen med selection og createRange()
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/methods/pastehtml.asp

Eksempel.

documnet.getElementById("IFRAME_ID").selection.createRange().pasteHTML("<p>Indsat

Håber at du kan bruge det.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/