stop MySQL
Fra : Thomas Gade

Dato : 03-08-04 23:19

Når man nu har fået startet sin MySQL hvor stopper men den så igen.

Mvh
Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-08-04 00:27

On Wed, 4 Aug 2004 00:18:37 +0200, "Thomas Gade"
<thomasDETTE-SKAL-VÆK@bolignet-aarhus.dk> wrote:

>Når man nu har fået startet sin MySQL hvor stopper men den så igen.

Kør mysqladmin-kommandoen igen og læs lidt :)

mysqladmin shutdown
(hvis din aktuelle bruger må lukke den ned)

mysqladmin -uroot shutdown
(for at få mysql-root-brugeren til at lukke den ned)

Hvis du derimod har installeret mysql som en service, så:
net stop mysql

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: minsandten (og ikke mindsandten)

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 04-08-04 15:22

Thomas Gade wrote:
> Når man nu har fået startet sin MySQL hvor stopper men den så igen.

Hej Thomas

Jeg bruger altid WinMysqlAdmin til at styre start, stop osv

Ligger under Mysql\bin

/Anders

Fra : Thomas Gade

Dato : 04-08-04 22:42

"Anders Matthiessen" <web@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Thomas
>
> Jeg bruger altid WinMysqlAdmin til at styre start, stop osv
>
> Ligger under Mysql\bin

Er det i Dos for jeg kan ikke finde nogle mapper med mysql i windows?

Jeg har i forbindelse med installationen skulle indtaste flg:

mysqladmin -uroot password InsertYourPasswordHere

i mysql\bin.
Men når jeg gør det får jeg en fejl meddelelse der fortæller at mysqladmin
forsøg på at kontakte loacalhost er fejlet.
Og jeg skal checke at mysqld kører på localhost på port 3306.
Desuden står der jeg kan checke det by doing"telnet localhost 3306", men jeg
aner ikke hvad det er.

jeg har således heller ikke et password til mysql hvilket den opfordrer mig
til at anskaffe.

Jeg går ud fra de to ting hænger sammen, men jeg er ikke helt sikker, såe..
hvis der kan kastes lidt lys over det vil det hjælpe utrolig meget.

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Gade

Dato : 06-08-04 08:54

"Thomas Gade" <thomasDETTE-SKAL-VÆK@bolignet-aarhus.dk> skrev i en
meddelelse news:4111580a$0$35880$14726298@news.sunsite.dk...

> "Anders Matthiessen" <web@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Er det i Dos for jeg kan ikke finde nogle mapper med mysql i windows?

Ok, jeg fandt den og den virker fint!

> jeg har således heller ikke et password til mysql hvilket den opfordrer
mig
> til at anskaffe.

Hvor gør jeg det?

Hvordan stopper man at mysql automatisk starter op ved start af ens pc?

Mvh
Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-08-04 08:57

On Fri, 6 Aug 2004 09:54:24 +0200, "Thomas Gade"
<thomasDETTE-SKAL-VÆK@bolignet-aarhus.dk> wrote:

>Hvordan stopper man at mysql automatisk starter op ved start af ens pc?

Hvis MySQL er installeret som en NT-service:

Gå ind i oversigten over services (Start, Kør: services.msc)
Find MySQL og gå ind i dens egenskaber
Skift Startup-type fra Automatic til Manual

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 06-08-04 16:03

Thomas Gade wrote:
> Hvor gør jeg det?

Jeg forstår ikke helt hvad du mener ? Du mener ændre koden til selve
databasen eller ?

> Hvordan stopper man at mysql automatisk starter op ved start af ens pc?

Det kan du så vidt jeg ved også gøre med winmysqladmin på en eller anden
måde. Prøv og højreklik et sted inde i programmet, kan du vælge Win NT >
Remove the service

Hvis du mangler et program til at oprette databaser, tabeller osv kan du
bruge det her program :

http://mysqlfront.phpsoft.it/MySQL-Front_2.5_Setup.exe

/Anders