MySQL
Fra : Thomas Gade

Dato : 03-08-04 21:52

Jeg forsøger at installere MySQl op min apache 1.3.
Jeg har fulgt guiden på:
http://www.webmasterstop.com/tutorials/apache-php-mysql-installation4.shtml

Jeg er kommet til at jeg skal indtaste følgende linie i min dos
win32/sys/cmd.exe.

" mysqladmin -uroot password InsertYourPasswordHere "

mit spørgsmål er skal jeg erstatte uroot med en egentlig root?
Og i såfald hvilken?

Jeg er helt ny i MySQL og apache for den sags skyld så al hjælp er
velkommen.

Mvh
Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-08-04 00:24

On Tue, 3 Aug 2004 22:51:33 +0200, "Thomas Gade"
<thomasDETTE-SKAL-VÆK@bolignet-aarhus.dk> wrote:

>" mysqladmin -uroot password InsertYourPasswordHere "
>
>mit spørgsmål er skal jeg erstatte uroot med en egentlig root?
>Og i såfald hvilken?

-u er til at angive et brugernavn
-uroot er for at angive brugeren "root"
-uhans er for at angive brugeren "hans"

Altså:
mysqladmin -uroot password RootsNyePassword
... skifter roots password til "RootsNyePassword"

mysqladmin -uhans password Hest
... skifter hans' password til Hest

Prøv også bare at køre:
mysqladmin

Jeg er ikke sikker på, hvad du mener med "en egentlig root".

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: minsandten (og ikke mindsandten)

Fra : Thomas Gade

Dato : 06-08-04 08:48

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Altså:
> mysqladmin -uroot password RootsNyePassword
> .. skifter roots password til "RootsNyePassword"

Hmm uanset hvad jeg gør, får jeg besked om at der ikke kan skabes
forbindelse til localhost.

Men det er lykkes mig at få winmysqladmin (som Anders skrev om i den anden
tråd ) op at køre. Så jeg behøver vil ikke mysqladmin længere?

> Jeg er ikke sikker på, hvad du mener med "en egentlig root".

Jeg mente egentlig en sti ex.C:\mysql\.. , men jeg kan godt se, at det ikke
fremgår særlig tydelig.

Tak for svar, så blev jeg lidt klogere igen.

Mvh
Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-08-04 08:55

On Fri, 6 Aug 2004 09:48:03 +0200, "Thomas Gade"
<thomasDETTE-SKAL-VÆK@bolignet-aarhus.dk> wrote:

>Hmm uanset hvad jeg gør, får jeg besked om at der ikke kan skabes
>forbindelse til localhost.

... og din MySQL-server kører rent faktisk på det tidspunkt, når du
forsøger at køre kommandoerne?