"Dyr" i drikkeskålen!
Fra : Henrik Lumholdt Søre~

Dato : 03-08-04 19:41

Lige her og nu da vi skulle skifte vand i vores kats drikkeskål opdagede vi,
at der sad sådan en lang slimet ormeligenede "ting" fast til skålens kant.
Den er ca 1½ cm lang , gennemsigtig med en masse små sorte prikker i, YAK!

Hjælp, hjæp, rimelig klamt ved nogen hvad det mon kan være??

Pernille

Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-08-04 21:28

Henrik Lumholdt Sørensen wrote:

> [...]
> i, YAK!
>
> Hjælp, hjæp, rimelig klamt ved nogen hvad det mon kan være??

Udfra din beskrivelse kommer jeg til at tænke mosesnegle æg, men hvordan de
skulle være havnet i en kats vandskyld ved jeg ikke, de plejer at sidde på
undersiden af åkandeblade og deslige.

Bevægede den sig?

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Henrik Lumholdt Søre~

Dato : 03-08-04 23:00

Hej Lasse,

Nej, den bevægede sig ikke, men den sad rimeligt godt fast og var elastisk
da jeg prøvede at hive den af! Den mindede faktisk også mig om noget der
findes i en mose, æg af en slags, men hvordan det er havnet i drikkeskålen
forstår jeg ikke. Flueæg som en anden foreslog er det heller ikke, det
vedbliver nok at være et mysterium

Tak for jeres svar

vh Pernille

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 22:01

"Henrik Lumholdt Sørensen" <Henriklumholdt@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:Z_QPc.528$j33.266@news.get2net.dk...
> [...]
> Den er ca 1½ cm lang , gennemsigtig med en masse små sorte prikker i, YAK!
>
> Hjælp, hjæp, rimelig klamt ved nogen hvad det mon kan være??

Kan det være en fluelarve? http://www.dpil.dk/HTML/spyfl2000.htm

Tina

Fra : Nana Sørensen

Dato : 03-08-04 23:23

> [...]
> Den er ca 1½ cm lang , gennemsigtig med en masse små sorte prikker i, YAK!
>
> Hjælp, hjæp, rimelig klamt ved nogen hvad det mon kan være??

Hmm... Jeg tænker på igler. De findes i ret forskellige størrelser og
farver. og sidder netop pissegodt fast.

Mvh. Nana