Hvor gammel kan en doberman han blive?
Fra : Lars Hornung

Dato : 03-08-04 13:14

Hej Derude!

Er der nogle blandt jeg, som ved hvor gammel en doberman han kan blive?

Med venlig hilsen

Lars Hornung

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-04 15:42

"Lars Hornung" <lars.hornung@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Derude!
>
> Er der nogle blandt jeg, som ved hvor gammel en doberman han kan blive?
>
> Med venlig hilsen
>
> Lars Hornung

Hej Lars

Hvor gammel en Doberman kan blive, det bliver vel altid et skud i blinde.
Jeg mener den ældste jeg har hørt om, blev 17 år. Det er nok lidt
usædvanligt, at de bliver så gamle, dem som betragtes som rigtigt gamle, er
vel 12 - 15 år. Men hvis du kan finde en i Vinyl, de kan blive meget ældre

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Hornung

Dato : 03-08-04 18:31

"Benny Mortensen" <wrapup1@kittymail.com> wrote in message

> [...]
> vel 12 - 15 år. Men hvis du kan finde en i Vinyl, de kan blive meget ældre

Hej Benny!

Troede ikke du havde tid til at svare i gruppen, da jeg har set
andetsteds
at du er ved at flytte?

Har den desværre ikke på vinyl, men leder stadigvæk

Med hensyn til en alder på 17 år må du vist havet kigget lidt for dybt i
flasken?

Har endnu ikke hørt om en han doberman som er blevet ældre end 10 år i
Danmark?

Måske andre er bedre vidende end jeg?

Man hører også at et menneske kan blive 130 år, MEN??????????

Efter hvad jeg har talt med hundekendere og dyrlæger, ligger alderen
vel på 7-9 år for dem.

Med venlig hilsen

Lars Hornung

Fra : shadow

Dato : 03-08-04 18:38

Lars Hornung wrote:
> [...]
>
> Man hører også at et menneske kan blive 130 år, MEN??????????
>
> Efter hvad jeg har talt med hundekendere og dyrlæger, ligger alderen

Hej Lars
Der er noget jeg ikke helt kan forstå, nemlig at du spørger hvor gammel en
Dobbermann kan blive, når du selv kender svaret!!! Men det kan jo også bare
være mig der er noget galt med :)

--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : Lars Hornung

Dato : 03-08-04 18:56

> [...]
> Dobbermann kan blive, når du selv kender svaret!!! Men det kan jo også bare

Hej Jimmy & Laika!

For det første hedder det en Doberman.

Fordi man taler med hundekendere og dyrlæger i ens eget område,
betyder det jo ikke at andre i Danmark har den samme opfattelse
som jeg har fået at vide?

En dyrlæge siger det ene, den anden noget anden?

Det samme med folk, som tror de har forstand på alt?

Måske findes der nogle personer som har eller har haft en Doberman
som blev rigtig gammel, hvem ved?

Det kunne dog være interessant at vide hvor gamle de smukke dyr kan
blive?

Med venlig hilsen

Lars Hornung

Fra : shadow

Dato : 04-08-04 21:38

Lars Hornung wrote:

> Hej Jimmy & Laika!
>
> For det første hedder det en Doberman.

Ja da det gør den, jeg skal åbentbart have et nyt keyboard :)

> Fordi man taler med hundekendere og dyrlæger i ens eget område,
> betyder det jo ikke at andre i Danmark har den samme opfattelse
> som jeg har fået at vide?

Næ det kan der jo være noget om.

> En dyrlæge siger det ene, den anden noget anden?

Ja det oplever man gentagende gange :(

> Det samme med folk, som tror de har forstand på alt?

Ja dem er der også mange af :)

> Måske findes der nogle personer som har eller har haft en Doberman
> som blev rigtig gammel, hvem ved?

Det er rigtigt, hvem ved ( Jeg gør ikke )

> Det kunne dog være interessant at vide hvor gamle de smukke dyr kan
> blive?

Helt enig.

> Med venlig hilsen
>
> Lars Hornung

Jimmy&Laika

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-08-04 18:45

Lars Hornung skrev
<Har endnu ikke hørt om en han doberman som er blevet ældre end 10 år i
Danmark? >

Min niece (i DK) har en på 11½ år

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Lars Hornung

Dato : 03-08-04 18:58

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> wrote in message

> Lars Hornung skrev
> <Har endnu ikke hørt om en han doberman som er blevet ældre end 10 år i
> Danmark? >
>
> Min niece (i DK) har en på 11½ år

Hej Marianne!

Lyder dejlig, men er det han- eller hunhund?

Med venlig hilsen

Lars Hornung

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-08-04 19:51

Hej Lars

Det er en hanhund

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-08-04 16:58

"Lars Hornung" <lars.hornung@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

Hej igen Lars

Nu spurgte du jo ikke om en gennemsnits levealder, men om hvor gamle de
kunne blive. Den før omtalte hund, er der slet ingen tvivl om alderen, den
blev faktisk 17 år gammel. Tror nu også jeg nævnte, at det nok var lidt
usædvanligt, at de blev så gamle.

Ja den er god nok, jeg er midt i et flytterod, og jeg kan love dig, at 20 år
på samme adresse, er en rigtig dum ide

M.V.H.....Benny..

Fra : Berit Nielsen

Dato : 04-08-04 07:01

Jeg har for år tilbage haft en dejlig Doberman han som jeg desværre måtte
aflive i hans 14 leveår,
da han ikke kunne mere, og andet ville have været synd.
Så der er lige så stor forskel på hunde, som på mennesker så det må virkelig
være fagfolk som kan udtale sig.
Mit svar vil være imellem 8 - ?

Hilsen Berit Nielsen
http://www.familiehunde.dk