Router ved at "tabe pusten"???
Fra : Mig

Dato : 02-08-04 18:16

Hejsa.

Jeg har lige et problem som jeg håber der er nogen svar på.

Jeg deler en adsl 512/128 linie med min ven.
Jeg har en Linksys router koblet til Adsl-modemmet og min ven er koblet på
denne via et 80 m. kabel.Kablet ligger ca 10 cm i jorden i et el-flexrør og
det er "EET LANGT" kabel,altså ingen brud/samlinger på .
Hos ham ender kablet i en switch til 2 maskiner.

Vi har oplevet her på det sidste (ca 2 mdr) at han har svært ved at få
forbindelse til både internet og LAN.Jeg har hidtil prøvet at tage strømmen
fra router og modem og det har ligesom "hjulpet" lidt,men tilsyneladende kun
for en kort periode.Det kørte perfekt i starten både med internet og LAN.
Jeg har ikke de samme problemer som ham.

Kan routeren være ved at tabe pusten eller hvad kunne der ellers være galt??
Har osse prøvet at fjerne hans switch.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-08-04 18:20

On Mon, 2 Aug 2004 19:16:22 +0200, "Mig" <123@123.dk> wrote:

> [...]
> at tage strømmen fra router og modem og det har ligesom "hjulpet"
> lidt, men tilsyneladende kun for en kort periode.

Check kablet. (Ikke bare, om der kan komme strøm igennem, men om
det faktisk (stadig) overholder specs.)

Evt. kan I prøve at tvinge forbindelsen til 10 Mbps, og se, om
det så kører bedre.

-A

Fra : Mig

Dato : 02-08-04 18:36

> Check kablet. (Ikke bare, om der kan komme strøm igennem, men om
> det faktisk (stadig) overholder specs.)

Og vudden gør man det??

> Evt. kan I prøve at tvinge forbindelsen til 10 Mbps, og se, om
> det så kører bedre.
>
> -A
Og vudden gør man det??

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-08-04 19:42

On Mon, 2 Aug 2004 19:35:58 +0200, "Mig" <123@123.dk> wrote:

> Og vudden gør man det??

Med måleudstyr beregnet til formålet, naturligvis.

> Og vudden gør man det??

Ved at konfigurere udstyret til det. (Overvej, om du selv har
stillet information til rådighed, der gør nogen i stand til at
svare på dit spørgsmål).

-A