uvirksomme links
Fra : Kell Larsen

Dato : 02-08-04 16:37

Jeg har fået lavet ged i min browseropsætning i et forsøg på at skifte
fra Mozilla til Firefox. I forvejen havde jeg installeret IE6.
Nu er det ikke muligt at starte browseren fra adressefeltet i
proceslinien, og jeg kan heller ikke følge et link fra en mail eller
en meddelelse på usenet. Der sker bare intet
Er dre én, der kan hjælpe mig på plads igen. Jeg vil gerne bruge
Firefox som default og så IE til banken.
Jeg bruger XPHome
Venlig hilsen
Kell Larsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-08-04 16:08

Kell Larsen skrev:

> [...]
> adressefeltet i proceslinien, og jeg kan heller ikke følge et
> link fra en mail eller en meddelelse på usenet. Der sker bare

Jeg har samme problem på den ene af mine maskiner.

Prøv at starte Firefox i Safe Mode (uden extensions). Det gøres fra
Firefox-menuen under Start=>Programmer.

Hvis det gør en forskel, er der sikkert en udvidelse der volder
problemer. Du må meget gerne fortælle hvilke udvidelser du bruger -
så kan vi sammenligne (her fungerer links igen når alle extensions
kobles fra - jeg prøver at finde synderen, men jeg har mange
extensions lagt ind).

NB: Jeg har også bøvl med at åbne pop op-vinduer når alle
extensions er tilkoblet. Er det også sådan hos dig?
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Kell Larsen

Dato : 03-08-04 16:48

On Tue, 03 Aug 2004 17:07:48 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> [...]
>extensions lagt ind).
>
>NB: Jeg har også bøvl med at åbne pop op-vinduer når alle
>extensions er tilkoblet. Er det også sådan hos dig?

Jeg har hverken kunne downloade plugins eller themes. Linksne virker
slet ikke.
Problemet er nok også mere generelt. Selv om jeg inhgen browser har
startet, kan jeg ikke bruge adressefeltet på mit skrivebords
proceslinie.
Når jeg fra Thunderbird eller Agent aktiverer et link sker der heller
intet.
Fra Firefox og IE kan jeg aktivere både foretrukne og links i
browservinduet..
Jeg bruger XP, Firefox 9.2, IE6
Venlig hilsen
Kell

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-08-04 23:09

Kell Larsen skrev:

> Jeg har hverken kunne downloade plugins eller themes. Linksne
> virker slet ikke.

Er det også links fra en webside?

Her var det alene links fra eksterne programmer - fx i mails, link
indtastet i Start=>Kør mv.

> Problemet er nok også mere generelt. Selv om jeg inhgen
> browser har startet, kan jeg ikke bruge adressefeltet på mit
> skrivebords proceslinie.

Det lyder stadig som samme fejl. Jeg har løst det nu ved at fjerne
praktisk taget alle udvidelser (Web Developer fik lov at blive), og
så lægge dem ind igen lidt efter lidt. Jeg har fået de fleste ind
igen, og browseren virker fint nu.