revet øre
Fra : cl

Dato : 02-08-04 13:50

Hej - vores kat er lige kommet indenfor fra haven med et revet øre. Det ser
ikke rigtig slemt ud og blødte heller ikke så meget. Men det er som om at
den lille "flap" som er på den nederste del af øret (bagved), er "revet
over". Men jeg spekulerer da over om det mon er specielt kritisk idet katten
ikke er vaccineret. Er det noget som bør tilses af en dyrlæge, eller skal
jeg blot holde øje med om der kommer betændelse, eller andet?
I kan se et billede af skaden her:

http://www.mononormal.dk/sigurd_wound.jpg

På forhånd tak for eventuelle gode råd!

venligst
christina

Fra : dpl

Dato : 02-08-04 14:04

Hej Christina
Jeg har efterhånden haft mange katte i mange år, og er blevet lidt mere
hårdhudet med, hvad dyrlægen skal se på, og hvad vi selv klarer. Jeg
ville nok starte med at rense øret rigtigt godt, og så holde øje med det.

Men... da katten ikke er vaccineret, forholder det sig noget anderledes.
Mit helt klare svar er, at katten bør vaccineres hurtigst muligt, og så
kan dyrlægen jo passende se på øret samtidig! En uvaccineret kat der
løbe ude og udsættes for skrammer som du lige har oplevet, den lever
livet yderst farlig, man vaccinerer jo ikke for sjov!

Hilsen Dorthe
Smukke sibirer-killinger til salg:
http://www.kishka.dk/dorthes/index.php?sidenummer=10

Fra : Lasse Jensen

Dato : 02-08-04 19:56

cl wrote:

> [...]
> ikke er vaccineret. Er det noget som bør tilses af en dyrlæge, eller skal
> jeg blot holde øje med om der kommer betændelse, eller andet?

Sådan noget plejer (plejede, har ikke udekatte mere) hos mig at blive
ordnet med en tot vat med klorhexidin. Men som Dorthe siger er det nok en
god idé at få stukket i katten.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : cl

Dato : 03-08-04 20:36

Tak for de brugbare svar fra jer begge to!
Jeg har renset såret, og det ser udemærket ud. Og jeg vil hurtigst muligt få
katten vaccineret!

christina