Sommeren er over os
Fra : shadow

Dato : 02-08-04 11:03

Ja så er det blevet sommer !!
Og ak og ve, der er der nogle der ikke har fundet ud af at en bil bliver
meget varm når den står i solen, og at hunden bagi ikke kan klare den varme.

Igår omkring kl 13 tog jeg min hund og vi gik en tur til havet for at bade
(hunden ) da vi kom til P-pladsen søgte min hund hen til en tysk bil, og jeg
kunne ikke kalde hende til mig, hun blev ved med at kredse omkring bilen,
så jeg gik hen til hende og hvad så jeg !!! der var sku en hund bag i bilen
og den var næsten bevidstløs, det ene vindue foran var lige åbnet lidt på
klem ca. 2 cm.
Jamen hvad skulle jeg så gøre ? rende ned på stranden og se om jeg kunne
finde Tyskeren eller smadre vinduet.
Jeg valgte det sidste, tog en sten smadrede sideruden fik åbnet for døren,
og fik hunden ud på vejen og løftede den hen til toilet vognen hvor der var
koldt vand, den blev overhældt med vand både på hovedet og i lysken, og
efter kort tid kom den lige så stille til hægterne igen.
Ja da sad jeg så med en fremmed hund på P-pladsen og ventede på at hundens
ejer skulle komme tilbage.
Det gjorde de også men først efter 45 min, og hvor blev han gal da han så
hans bil :)
Men jeg var den ulme også gal, men nu kan jeg ikke Tysk og han kunne ikke
Engelsk, så der blev råbt en del, så kom der et par der kunne tysk, og de
mæglede lidt imellem os, idioten ville have erstatning for hans siderude, og
ville melde mig til politiet, men kom dog på andre tanker da han indså at
jeg havde redet hans hund.

Hvad kan man så lærer af det !!!!

Sørg for at der er ventilation nok i bilen og at hunden har vand
tilrådighed, og lad være med at parkere direkte i solen.

--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : BettinaP

Dato : 02-08-04 11:14

"shadow" <shadow@> wrote in message
> [...]
>
> Sørg for at der er ventilation nok i bilen og at hunden har vand
> tilrådighed, og lad være med at parkere direkte i solen.

hvor er det dog bare sørgeligt at det er den samme historie år efter år

godt du fik reddet den stakkels hund..og synd ejeren var for stupid til at
fatte hvor galt det kunne være gået.

BettinaP

Fra : Rikke Andersen

Dato : 02-08-04 11:30

> [...]
> koldt vand, den blev overhældt med vand både på hovedet og i lysken, og
> efter kort tid kom den lige så stille til hægterne igen.

STÆRKT GÅET !!!!!!!!!!

Knus fra Rikke

Fra : Pwh

Dato : 02-08-04 14:06

Rikke Andersen wrote:

> STÆRKT GÅET !!!!!!!!!!
>
> Knus fra Rikke

Helt enig )
Rigtigt godt gået Jimmy, du har sgu da nos...
Respekt herfra.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 02-08-04 14:47

Det må jeg tilslutte mig.
Respekt!!!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 06-08-04 01:28

Mon, 2 Aug 2004 12:29:46 +0200, Rikke Andersen wrote:

>STÆRKT GÅET !!!!!!!!!!

Godt gjort Jimmy!

--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Jysch

Dato : 02-08-04 11:45

"shadow" <shadow@> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Sørg for at der er ventilation nok i bilen og at hunden har vand
> tilrådighed, og lad være med at parkere direkte i solen.

Du skulle bare have meldt ham til politiet, så havde han fået en bøde
oveni - De Tyskere er mange gange ligeglade med deres hunde! Det er jo hvert
år man kan læse om sådanne tilfælde.

Godt du gjorde det!

Jysch

Fra : Tjinca

Dato : 02-08-04 15:42

Suk! hvad fanden tænker folk på? at tage på stranden og efterlade hunden i
bilen, på en varm dag som i går!!!

Jeg selv nød også en tur på stranden sammen med 4 hunde. Men det var under
træer og med strandtelt der gav skygge, flere liter vand til hundene og
jævnlige svømmeture. ...og de nød det i fulde drag.

Lovligt eller ej, selvtægt er sgu den eneste løsning til tider.
Stor cadeux til Jimmy for hans mod!!!

Tjinca

Fra : Tjinca

Dato : 02-08-04 16:14

Fyren skulle i øvrigt bagbindes, påklædes en stor varm pelsfrakke, foret
støvler, vanter og hue, og dernæst smides ind i en varm bil, med lukkede
vinduer et par timer ved stranden.

....så ville han blive lykkelig, hvis nogen viste det mod at smadre bilens
rude, for at komme ham til hjælp.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-04 15:51

> [...]
> Og ak og ve, der er der nogle der ikke har fundet ud af at en bil bliver
> meget varm når den står i solen, og at hunden bagi ikke kan klare den

Tja det var åbenbart ikke kun hunden der fik varmen ...
Nå men han kom åbenbart ned igen..... 45 minutter var lang tid igår, og man
kunne jo ikke se, hvor længe den havde været der, før Laika opdagede den.
Giv Laika en krammer fra mig.

M.V.H.....Benny..

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-08-04 19:30

> [...]
og
> ville melde mig til politiet, men kom dog på andre tanker da han indså at

Endelig et menneske der tænker på dyrene og er parat til at tage evt
konsekvenser. GODT GÅET Shadow

> Hvad kan man så lærer af det !!!!
>
> Sørg for at der er ventilation nok i bilen og at hunden har vand
> tilrådighed, og lad være med at parkere direkte i solen.

Forkert......................Man kan lære at en hund under har noget at gøre
alene i en bil om sommeren. Hvis man absolut vil have sin hund med på ferie,
så må man g're som vi gjorde i år. Den ene af os må blive hjemme på
campingpladsen sammen med hunden, mens resten af familien går på stranden.

Men du begik imho een stor fejl................du skulle nu have anmeldt
kasketten

PEter

Fra : Berit Nielsen

Dato : 02-08-04 23:11

> [...]
>
> Men du begik imho een stor fejl................du skulle nu have anmeldt

Hey Peter.
Hvad er der i vejen for at medbringe hunden på stranden ??
Medbring, en starndparasol, samt et par literflasker med vand, og så kan
hele familien nyde den Danske sommer.
Vi tager en krog med og skruer ned i sandet, så nyder vores vovser selskabet
og livet på stranden også.

Og ellers kan jeg kun tilslutte mig resten af de fremkomne meninger..
Godt gået.

Hilsen Berit
http://www.familiehunde.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 03-08-04 07:24

"Berit Nielsen" <wendy_shah@hotmail.com> wrote in message

> gøre
> ferie,

> Hey Peter.
> Hvad er der i vejen for at medbringe hunden på stranden ??

Det er der principielt ikke noget i vejen for. (hvis man ellers holder den i
snor - og lufter den uden for stranden)Grunden til at jeg nævnede hvordan
vi havde tacklet det i år var at vi holdt ferie i sydfrankrig, og her er det
forbudt at medbringe en hund på stranden.

> [...]
> hele familien nyde den Danske sommer.
> Vi tager en krog med og skruer ned i sandet, så nyder vores vovser

I det jeg går udfra at temperaturen på en dansk sandstrand godt kan minde om
temp. i skyggen på en fransk campingplads vil jeg tillade mig at fremkomme
med et tip som vi brugte: De første par dage havde vores hund det meget
varmt (han skulle åbentbart vænne sig til varmen) så vi fandt på at give ham
isterniinger i den værste middagshede. Jøsses kineser. - Han var lige så
glad for sådan en isterning, som han normalt er for et godt marvben. Der
blev gnavet og gnavet, og han fik det synligt bedre, og ville liigefrem
lege i varmen.
Peter

Fra : x Vuf x

Dato : 06-08-04 01:30

Mon, 2 Aug 2004 20:30:12 +0200, Peter K. Nielsen wrote:

>Men du begik imho een stor fejl........du skulle nu have
>anmeldt kasketten

Ja. Det ville jeg ha' gjort...Men jeg er også så hidsig!