Kattegitter til altan ??
Fra : Jan

Dato : 02-08-04 06:59

Hejsa

Er der nogen steder man kan købe sådan et kattegitter man kan sætte på sin
altan med skydevinduer eller skal man finde en der kan finde ud at lave
sådan noget.

Overvejr måske en dør med gitter i, man kan sætte foran døren ud til
altanen, så man stadig kan have altanen skudt helt fra om sommeren.

Jan

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 02-08-04 09:15

Jan wrote:
> Hejsa
>
> Er der nogen steder man kan købe sådan et kattegitter man kan sætte
> på sin altan med skydevinduer eller skal man finde en der kan finde
> ud at lave sådan noget.

Det er vist desværre ikke noget man kan købe færdigt. Jeg har også sådan en
altan med skydevinduer, og jeg har fået lavet 3 net-rammer som sidder oppe
hele sommeren, og bliver pillet ned om vinteren så jeg kan lukke vinduerne
til. Det er faktisk meget smart lavet synes jeg - det bliver holdt fast dels
ved at være skubbet op i skinnerne som vinduerne kører i, og dels med slåer
skudt ned i den nederste skinne og nogle til at holde rammerne sammen med.
Det kan også holde til at misserne tager sig en kravletur i det.
Jeg har fået det lavet af et tømrerfirma fra Fyn (kommer vist over hele
landet - jeg bor på Sjælland) Jeg gav 3.000,- for det (orange). Jeg kan give
dig navnet på dem hvis du er interesseret.

Mvh.
Danielle

Fra : Denise

Dato : 02-08-04 10:09

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Overvejr måske en dør med gitter i, man kan sætte foran døren ud til
> altanen, så man stadig kan have altanen skudt helt fra om sommeren.

Hej Jan
Jeg bestilte en skydedør hos http://www.fluenet.dk/. De har filialer over
hele landet og efter jeg kontaktede dem, blev jeg kontaktet af een her fra
Sjælland. De kom ud og målte op og kom senere og satte den i. Det kostede
godt nok 2556 incl. dør og montering, men hold da op hvor er jeg glad for
den. Det er nogle af de bedste penge jeg har givet ud. Når vi farer ud og
ind af havedøren, så er det så nemt og skyde døren frem og tilbage. Og om
aftenen kan der komme frisk luft ind.
Så prøv og ring til dem, de kan sikkert finde ud af noget, om det så bliver
for dyrt ved jeg ikke, men vi kunne altså ikke lave det selv, så vi måtte jo
betale for det.

--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 11:09

> Er der nogen steder man kan købe sådan et kattegitter man kan sætte på sin
> altan med skydevinduer eller skal man finde en der kan finde ud at lave
> sådan noget.

Der findes flere forskellige systemer - men sørg for at få noget, der ikke
kan åbnes medmindre man trykker på TO knapper på en gang. Nogle net springer
op/åbner, ruller op, hvis man blot trykker på een knap, og det kan katte jo
altså også.

Derfor har Højbjerg Dyreklinik syd for Århus fået deres skiftet net i
klinikkens vidnuer - de valgte en løsning med to knapper en meter fra
hinanden, der skulle trykkes ned på samme tid.

Det er meget "prof", og det koster ikke alverden.

De fortæller gerne, hvor de har købt det og de har telefonnummer: 86 27 33
44.

(Det kan vist købes flere steder i DK)

--
/ Jan W Nielsen