Ny killing
Fra : Maria Hansen

Dato : 01-08-04 17:19

Hej til jer alle !

Vi har fået en lille ny killing i vores hjem, men er allerede støt på
problemer. Vi har 3 voksne katte, som er både er inde og ude. Nu efter
den lille ny er kommet til (en ugen siden) kommer de faktisk ikke ind.

Skal vi tvinge dem til at være inde sammen med den nye killing ? Eller
hvordan skal jeg gøre ?

Det skal lige siges at om vinteren er de i vores lejlighed, så jeg har
overvejet at sætte dem alle 4 der op, der har de jo ikke andet valg end
at lære hinanden at kende.

Gode råd ønskes.!

Er der forresten nogen som kender til produkter, der kan ligges i
havebede, så kattene ikke bruger dem til kattebakke ? Har en del moppset
naboer !

Med venlig hilsen
Maria Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tomas Skott

Dato : 07-08-04 22:44

Maria Hansen wrote:
> [...]
> ind.
>
> Skal vi tvinge dem til at være inde sammen med den nye killing ? Eller

Det jeg ved er, at man ved anskaffelse af en ny kat bør lade den/de
kat/katte man allerede har være indekat i nogle dage efter den nyes ankomst.
Grunden er, at man faktisk kan risikere, at den/de ellers kan finde på at gå
hjemmefra i protest!
Lad dem så stille og roligt se hinanden an. Det giver nok lidt problemer i
starten, men går dog rimelig hurtigt over (efter nogle dage).