Hvordan ændre man reg key på XP
Fra : HP. Eriksen

Dato : 01-08-04 00:46

Hej

Jeg skal på nemmeste måde ændre 25 maskiner der lige nu har samme windows
nøgle til at de bruger hver sin.
Det er fordi der er brugt Ghost og så får de alle den key der er brugt til
maskine 1.

Er der nogen der evt. kan henvise til et program!!

På forhånd tak

HP

Fra : Dennis Davidsen

Dato : 01-08-04 03:06

sysrep kan gøre det, men ghostwalk skulle også kunne.

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-04 18:23

"Dennis Davidsen" <dev@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> sysrep kan gøre det, men ghostwalk skulle også kunne.
>
> "HP. Eriksen" <hp.eriksen@XXXXtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

Hej
Du kunne prøve med det her prg NEWSID
http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/newsid.shtml
Det giver maskinerne et nyt navn og SID ...
Kræver du har en volumen licens (firma/skole) dvs alle maskiner har samme
nøgle..
Så behøver du ikke skifte nøglen, men ellers kan du genaktivere Windows XP
så kommer der en boks frem med mulighed for at skrive nøglen ind..
Men ellers er værktøjet Sysprep den originale Microsoft metode..
Jeg er selv i gang med lignende inden skolen skal starte.. Men har lidt knas
med at få oprettet den rigtige bruger.
mvh
Preben Larsen