Foldudtræ-menu
Fra : Silas Boye Nissen

Dato : 31-07-04 21:02

Hej...

Er der nogen, som kan fortælle mig, om det ikke er muligt - på
www.sporvognsrejser.dk - at man i menuen til venstre kan trykke
på landet, og så udføre den samme funktion som man gør, når man
trykker på den gule folder.

Håber på lidt hjælp...

Venlig hilsen,
Silas Boye Nissen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 01-08-04 17:49

Silas Boye Nissen wrote:
> [...]
> www.sporvognsrejser.dk - at man i menuen til venstre kan trykke
> på landet, og så udføre den samme funktion som man gør, når man

Hej Silas

Den var en god ide til en udvidelse af mhaList.

Du kan downloade det nye javascript her:
http://www.hintzmann.dk/demos/mhalist/js/mhalist.js

Og se et eksempel her, hvor menu 1 og menu 3 ikke har nogen href attribut.
http://www.hintzmann.dk/demos/mhalist/example1.html

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Silas Boye Nissen

Dato : 01-08-04 23:16

Martin Hintzmann Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> http://www.hintzmann.dk/demos/mhalist/js/mhalist.js
>
> Og se et eksempel her, hvor menu 1 og menu 3 ikke har nogen href attribut.

Hej Martin Hintzmann Andersen

Tusinde tak for din hjælp...

Hvad synes du ellers om min brug af mhalist?

Venlig hilsen,
Silas

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 02-08-04 07:58

Silas Boye Nissen wrote:

> Hej Martin Hintzmann Andersen
>
> Tusinde tak for din hjælp...
>
> Hvad synes du ellers om min brug af mhalist?

Hej Silas

Jeg er glad for at du vil bruge mhalist.

Men jeg vil anbefale dig at validere din kode.
http://validator.w3.org/

Du har nogle småfejl hist og pist, som kan komme til at volde dig
problemer senere hen.
En genganger mellem fejlene er at du har brugt det samme ID flere steder
på siden ("land" og "by").

Hvis det er fordi du ønsker at style niveauerne i menuen forskelligt, så
benyt dig af følgende notation i dit stylesheet

/* For land */
..ListTree li {
   color:#ffffd2; font-weight:bold; position:relative; left:3px;
}

/* For by */
..ListTree li ul li {
   position:relative; left:3px;
}

En anden ting er at det er bedre at bruge margin-left:3px; fremfor at
bruge position relative og left.

Altså følgende
/* For land */
..ListTree li {
   color:#ffffd2; font-weight:bold; margin-left:3px;
}

/* For by */
..ListTree li ul li {
   margin-left:3px;
}
--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Kristian Thy

Dato : 02-08-04 22:37

Martin Hintzmann Andersen uttered:
> Den var en god ide til en udvidelse af mhaList.
>
> Du kan downloade det nye javascript her:
> http://www.hintzmann.dk/demos/mhalist/js/mhalist.js

Eureka! Jeg opdager lige at mhaList lige er det jeg har ledt efter til
en lille gimmick på min hjemmeside. Dog, efter at have kigget på din
side og i selve JS-koden, kan jeg ikke se nogen licens nævnt. Er den
udgivet under nogen særlig sådan, eller er koden til fri
[ud|afbe]nyttelse?

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 02-08-04 23:55

Kristian Thy wrote:

> [...]
> side og i selve JS-koden, kan jeg ikke se nogen licens nævnt. Er den
> udgivet under nogen særlig sådan, eller er koden til fri

Der er ingen licens på mhaList og du kan (mis-)bruge den som du har lyst
til.
Jeg vil dog gerne have at navn og link til min hjemmeside bliver stående
i javascriptet.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/