Står mit Asus A7V til at rede?
Fra : Merete

Dato : 31-07-04 13:03

Hej Gruppe, håber det er det rigtige sted jeg spørger.

For noget tid siden begyndte min pc at bippe. Jeg åbnede op, og opdagede, at
processor-køleren ikke drejede rundt. Nå ja, den havde vel også kørt sin
levetid op. Jeg købte en ny, kun for at opdage, at den heller ikke ville
virke. Jeg testede på de andre blæserstik, også uden resultat.

Så der var altså noget mere basalt galt. Jeg gik ind i BIOS og fandt et par
steder, hvor man kunne sætte den til at alarmere, hvis køleren ikke drejede
(tror jeg), hvilket jeg aktiverede. Jeg genstartede...
BIIIP... og min pc slukkede. Endda før man kunne komme ind i BIOS.

Og hver gang jeg genstarter kommer der et BIIIP, og så slukker den igen.

Ok, måske ville den starte igen, hvis jeg på anden vis kunne få køleren til
at dreje rundt. Så jeg førte strøm fra en af de ledninger, som man kan sætte
en harddisk på, til køleren, som stadig sidder i bundkortet. Det gjorde
ingen forskel.

Jeg er blevet rådet til, at pille bateriet ud, og fjerne strømmen i et par
timer. Det virkede ikke.
Jeg er blevet rådet til at finde et sted på bundkortet, hvor man kan sætte
en jumper, som skulle cleare CMOS, men denne jumper har jeg ikke kunnet
finde.

Er det bare et tilfælde, at min processor (800mHz Duron) brændte sammen lige
efter, at jeg havde konfigureret BIOS´en? Eller kan jeg rede min kære pc på
en eller anden måde? Håber nogen kan hjælpe.

Mvh Johan

Fra : T. Nielsen

Dato : 31-07-04 14:40

"Merete" <hardwoman18@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en jumper, som skulle cleare CMOS, men denne jumper har jeg ikke kunnet
Hej
Asus board som jeg kender har ikke en jumper man kan flytte, dem jeg har
haft har kun 2 små lodesteder, som man
med meget besvær skal kortslutte evt med en passende skruetrækker.
Det sted kan som regel findes lige op CMOS batt. se evt. manualen, der
plejer ar være en tegning !
mvh
Tommy

Fra : T. Nielsen

Dato : 31-07-04 14:45

> [...]
> Hej Gruppe, håber det er det rigtige sted jeg spørger.
> Og hver gang jeg genstarter kommer der et BIIIP, og så slukker den igen.
Her er link for Beep codes ; http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html

tommy

Fra : Nils Emil P. Larsen

Dato : 31-07-04 18:01

On Sat, 31 Jul 2004 15:44:50 +0200, "T. Nielsen" <tommy@kilroys.dk>
wrote:

>"Merete" <hardwoman18@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse
>Hej
>Her er link for Beep codes ; http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html

Hej

Jeg tror BIIIP i dette tilfælde "blæser kører ikke - nu slukker jeg i
en fart". Løsningen er at resette CMOS'en, som du også har fundet ud
af (kig i brugsanvisningen). Så får du standardindstillingen "ignore
fan speed".

Det er pudsigt, at alle blæserstikkene ikke virker. Løsningen er nok
at slutte blæseren direkte til strømforsyningen gennem en
harddisk-strømstik.
Det lykkedes ikke for dig, da bundkortet jo ikke ved om blæseren
kører, når blæseren ikke er sluttet direkte til bundkortet.

Der findes tre-ben blæserstik til 4-ben harddisk-strømstik adaptorer.
Jeg tror jeg har en (Rødovre).

mvh
Nils Emil P. Larsen
--
My reply-address is valid. www.bios-flash.dk
Min svar-adresse er gyldig. Redning af døde BIOS'er

Fra : Morten Jensen

Dato : 31-07-04 21:14

Hej

Du kan i dag købe et nyt kort for kr. 250, så der skal ikke forskes meget
før det ikke kan betale sig.

Lige en ting - du skriver at din CPU er brændt af, hvad prøver du så at
boote med?

MVH
Morten