Deling af samme mappe på 2 niveauer?
Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 10:21

Jeg har et lille hjemmenetværk med 3 maskiner, hvorpå min nabo også er
tilkoblet. (Vi kører begge XP Home).

Jeg har delt en mappe - med en hel del undermapper - som read/write med
'sharenavn'$, (så man ikke umiddelbart finder den under Andre Computere)
Derefter har jeg oprettet et netværksdrev på de maskiner, hvorfra jeg
skal bruge mappen.

Nu er der så bare lige det lille problem, at naboen også gerne skulle
kunne se denne mappe, men _kun_ i readonly mode.

Jeg kan ikke umiddelbart se, at dette er muligt?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Taba

Dato : 31-07-04 10:51

[snip]

Har ikke erfaring med deling af mapper med XP Home, men har du slået den
simple fildeling fra? I Pro udgaven kan man sætte rettigheder til alt
muligt, a la mapper i et NTFS bibliotek. Hvis du ikke kan det i Home er det
måske én af de ting der adskiller Home fra Pro...?
Det kræver vel også at man kører NTFS på det drev mapperne skal deles..

/Taba

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 12:11

Den 31/07-2004 klokken 11:50, skrev
"Taba" <fuck.u.spammers@all.around.the.world>
i <2n187iFre3rfU1@uni-berlin.de>:

> [...]

> muligt, a la mapper i et NTFS bibliotek. Hvis du ikke kan det i Home er
> det måske én af de ting der adskiller Home fra Pro...?

Ja, det kan man svjv ikke i Home.

> Det kræver vel også at man kører NTFS på det drev mapperne skal deles..

Ok, dette er ikke noget problem.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Jens

Dato : 31-07-04 12:21

<Kjeld Nielsen kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk> skrev i en meddelelse

> Nu er der så bare lige det lille problem, at naboen også gerne skulle
> kunne se denne mappe, men _kun_ i readonly mode.
>
> Jeg kan ikke umiddelbart se, at dette er muligt?

Del mappen med et nyt delingsnavn, hvor det ikke er tilladt at ændre
filerne.......

Mvh Jens

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 14:03

Den 31/07-2004 klokken 13:20, skrev
"Jens" <mkg@tuknet.dk>
i <cefv7j$b7v$1@news.net.uni-c.dk>:

> Del mappen med et nyt delingsnavn, hvor det ikke er tilladt at ændre
> filerne.......

Jo, men udgangspunktet er jo, at jeg selv skal kunne manipulere alle
undermapperne fra en hvilken som helst af mine _egne_ PC'ere.

I øjeblikket ser jeg kun 2 muligheder:

1. At frafalde ovennævnte krav, hvorefter jeg kun kan opdatere mapperne
fra 'master' PC'en.
2. At oprette en kopi af hele det pågældende mappehieraki, og give denne
en anden deling.
(Hvilhet er urealistisk, da datamængden allerede er på ca. 30 GB, og
stadig vokser).

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Jens

Dato : 31-07-04 16:30

> [...]

> en anden deling.
> (Hvilhet er urealistisk, da datamængden allerede er på ca. 30 GB, og

Nåe.... ja, det var jo en Home...... trist.
Eneste mulighed er så at dele mappen `over` i træet, kun med læseret.
(Det er forholdsvist let at oprette en ny mappe ved siden af den delte, og
flytte den delte ind i denne, delingen skal blot oprettes igen.)

Mvh Jens

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 18:36

Den 31/07-2004 klokken 17:30, skrev
"Jens" <mkg@tuknet.dk>
i <cegdrg$fd1$1@news.net.uni-c.dk>:

> [...]
> (Det er forholdsvist let at oprette en ny mappe ved siden af den delte,
> og flytte den delte ind i denne, delingen skal blot oprettes igen.)

Tak. Den må jeg vist tygge lidt på

Med venlig hilsen,
Kjeld