firefox og webbank
Fra : Henrik Jensen

Dato : 30-07-04 22:25

Hej

Jeg har problemer med IE 6 på windows 2000 og java når jeg prøver at
logge på netbank.

Nu overvejer jeg at prøve Firefox istedet. Er der nogen herinde som har
erfaringer med det, og ved, om det virker?

--
Venlig hilsen
Henrik Jensen

Fra : John

Dato : 30-07-04 23:04

"Henrik Jensen" <spam@nej.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har problemer med IE 6 på windows 2000 og java når jeg prøver at
> logge på netbank.

Java test: www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html
Slette defekt MS java: http://majorgeeks.com/download4158.html
Java download, MS eller Sun: http://majorgeeks.com/download3942.html
(Vælges MS java, bør windowsupdate besøges efter install)

Mvh John

Fra : Anders Lund

Dato : 30-07-04 23:53

Henrik Jensen wrote:

> Nu overvejer jeg at prøve Firefox istedet. Er der nogen herinde som har
> erfaringer med det, og ved, om det virker?

Sikkert - hvilken bank har du? Nordea har noget som hedder "netbank" -
"webbank" kender jeg ikke til.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-07-04 22:05

Anders Lund skrev:

> Sikkert - hvilken bank har du? Nordea har noget som hedder
> "netbank"

Og her virker både Mozilla, Firefox og Opera.

Desværre virker Mozilla/Firefox ikke på Nordeas netbank (og
formentlig alle andre der bruger java-login) hvis man bruger
udvidelsen AdBlock.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-07-04 22:15

> Desværre virker Mozilla/Firefox ikke på Nordeas netbank (og
> formentlig alle andre der bruger java-login) hvis man bruger
> udvidelsen AdBlock.

Hvis Adblock er en extension så har jeg den ikke installeret, og Netbanken
fungerer alligevel ikke ordentligt, der er en menu i venstre del af siden,
og der virker linksne ikke, ærgerligt , for det er det eneste der gør at
Firefox endnu ikke er blevet til min standard-browser

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 01-08-04 21:45

Ivan V. Klattrup wrote:

> [...]
> og der virker linksne ikke, ærgerligt , for det er det eneste der gør at
> Firefox endnu ikke er blevet til min standard-browser

Hvilken menu? Jeg har endnu ikke fundet noget i Nordeas Netbank som ikke
fungere i Firefox.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-08-04 22:00

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken menu? Jeg har endnu ikke fundet noget i Nordeas Netbank som ikke
> fungere i Firefox.

De links der er på samtlige af dem, det kan udvide sig, men jeg kan ikke få
noget som helst af det ind i "center-området"
http://www.klattrup.dk/filer/netbank.jpg

f.eks. hvis jeg trykker på Overfør penge sker der intet

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 02-08-04 08:10

Ivan V. Klattrup wrote:
> De links der er på samtlige af dem, det kan udvide sig, men jeg kan ikke få
> noget som helst af det ind i "center-området"
> http://www.klattrup.dk/filer/netbank.jpg
>
> f.eks. hvis jeg trykker på Overfør penge sker der intet

Hmm.. stadig ikke nogen problemer her. Jeg har dog været ude for at
netbank ikke fungerede efter installation af adblock. Efter jeg fjernede
adblock virkede netbank stadig ikke, hvorefter jeg reinstallerede Firefox.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 15:12

On Sun, 1 Aug 2004 22:59:32 +0200, "Ivan V. Klattrup"
<nyhedsgruppespam@webspeed.dk> wrote:

>f.eks. hvis jeg trykker på Overfør penge sker der intet

Er der penge på kontoen? >

/Snedker
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-08-04 15:34

"Morten Snedker" <mortenatdbconsultdotdk> skrev i en meddelelse
> Er der penge på kontoen? >

he he, det skulle ikke have noget at sige
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-08-04 20:58

Ivan V. Klattrup skrev:

> Hvis Adblock er en extension

Det er den.

> og Netbanken fungerer alligevel ikke ordentligt, der er en
> menu i venstre del af siden, og der virker linksne ikke,

O.k. Det er noget tid siden jeg har prøvet Netbanken med Firefox,
men så vidt jeg husker virkede alt udmærket (bortset fra bøvlet med
at man skal reloade startsiden første gang).

> ærgerligt , for det er det eneste der gør at Firefox endnu
> ikke er blevet til min standard-browser

Kan du ikke bare benytte én browser til din bank og en anden (fx
Firefox) til resten?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-08-04 06:57

Henrik Jensen wrote:

> [...]
>
> Nu overvejer jeg at prøve Firefox istedet. Er der nogen herinde som har
> erfaringer med det, og ved, om det virker?

Det hjælper jo altid lidt, når du fortæller, hvilken bank du taler om, men
jeg har ingen problemer med at bruge FireFox 0.9.2 med Suns Java til
Basisbank, Vestjysk bank samt Landbobanken.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Min bror søger et møbleret værelse i Kbh. til fremleje fra 1.september til
31.december. Han er politimand i Kbh. Er du interesseret, så skriv til mig.

Fra : Henrik Jensen

Dato : 02-08-04 07:42

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> wrote:

> Det hjælper jo altid lidt, når du fortæller, hvilken bank du taler om, men
> jeg har ingen problemer med at bruge FireFox 0.9.2 med Suns Java til
> Basisbank, Vestjysk bank samt Landbobanken.

Jej

det er bec
www.bec.dk. Åbenbart en sammenslutning af mindre banker. Min bank hedder
fælleskassen
Jeg bruger den også på mac med os 10.3, det virker fint

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 03-08-04 22:43

Henrik Jensen wrote:

> Nu overvejer jeg at prøve Firefox istedet. Er der nogen herinde som har
> erfaringer med det, og ved, om det virker?

Jeg bruger Firefox til Skandiabanken uden problemer, mens jeg bare ikke
kan få Firefox til at virke med Danske Bank.

Mvh. Jan

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 04-08-04 12:31

On Tue, 03 Aug 2004 23:42:38 +0200, Jan Allan Andersen
<akkernospam@ofir.dk> wrote:

>Jeg bruger Firefox til Skandiabanken uden problemer, mens jeg bare ikke
>kan få Firefox til at virke med Danske Bank.

Er Firefox meget anderledes end Mozilla?

Jeg bruger 1.7.1 og den er ikke anvendelig i Skandiabanken. Java
opfører sig helt anderledes end på Explorer. Jeg kan godt se mine
konti osv., men jeg kan ikke foretage mig noget, f.eks. overføre penge
til andre banker, betale girokort eller oprette faste betalinger.

KS

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-08-04 13:50

kelds99@yahoo.dk wrote:

> Jeg bruger 1.7.1 og den er ikke anvendelig i Skandiabanken.

Mozilla 1.7 her, og Skandiabanken virker fint.

> Java
> opfører sig helt anderledes end på Explorer.

Måske, det er en Java-ting. Bruger du Microsofts Java? Under alle
omstændigheder må Skandiabankens support kunne hjælpe.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 04-08-04 15:57

On Wed, 04 Aug 2004 13:49:40 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Mozilla 1.7 her, og Skandiabanken virker fint.

>Måske, det er en Java-ting. Bruger du Microsofts Java? Under alle
>omstændigheder må Skandiabankens support kunne hjælpe.

Jeg bruger Java Runtime Environment 1.4.2_05, hvilket skulle være den
nyeste udgave.

Jeg har spurgt bankens supportafdeling uden at kunne få anden hjælp
end en anbefaling af Internet Explorer.

KS

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-08-04 21:05

kelds99@yahoo.dk wrote:

> Jeg bruger Java Runtime Environment 1.4.2_05, hvilket skulle være den
> nyeste udgave.

Det er den samme, jeg bruger. Min kører dog under OS/2, men det burde
ikke gøre nogen forskel for hverken Java eller Mozilla.

Får du nogen form for fejlmeddelelser?

> Jeg har spurgt bankens supportafdeling uden at kunne få anden hjælp
> end en anbefaling af Internet Explorer.

Det er for ringe. Jeg ville prøve igen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-08-04 12:51

skrev:

> Er Firefox meget anderledes end Mozilla?

Nej - ikke hvad angår sidevisning og understøttelse af
javascript/java.

> [...]
> se mine konti osv., men jeg kan ikke foretage mig noget,
> f.eks. overføre penge til andre banker, betale girokort eller

Det er formentlig javascript - ikke java - der driller. Du kan
prøve at åbne javascriptkonsollen når du har banken fremme (skriv
"javascript:" i adressefeltet). Her kan du se hvis der er
javascriptfejl.

Et ofte forekommende problem er sider der benytter sig af
document.all-egenskaben til at gøre noget. Document.all er en MS-
opfindelse og den er ikke understøttet af Mozilla/Firefox (Opera
har derimod valgt at implementere den).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-08-04 13:06

Kim Ludvigsen skrev:

> Måske, det er en Java-ting. Bruger du Microsofts Java?

Det kan undersøges ved at højreklikke på "kaffekoppen" i system
tray (nede til højre ved uret i Windows) og vælge "About Java"
(kaffekoppen vises kun når man er på en javaside).

I Mozilla/Firefox kan man også skrive about:plugins i adressefeltet
og finde frem til java-beskrivelsen.

> Under alle omstændigheder må Skandiabankens support kunne hjælpe.

Hvis de vil og må. En del banker har kun support på Internet
Explorer (og evt. Netscape 4!)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-08-04 15:47

On Wed, 04 Aug 2004 14:05:30 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> Det kan undersøges ved at højreklikke på "kaffekoppen" i system
> tray (nede til højre ved uret i Windows) og vælge "About Java"
> (kaffekoppen vises kun når man er på en javaside).

.... og mig bekendt kun, hvis man bruger Suns Java VM, ikke hvis
man bruger Microsofts. (Altså: Hvis det ikon er der, er det
Suns).

Har Microsoft i øvrigt ikke de-committed deres Java VM?

-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|