Beotalk 1200 expert søges !
Fra : Kim

Dato : 30-07-04 22:03

Har lige idag købt Beotalk 1200.

Tdc Skriver ( http://makeashorterlink.com/?H2ED23FE8 )

"Ønsker du ikke at blive forstyrret, kan du sortere i de numre,
der får lov til at ringe igennem. Alle øvrige numre går direkte
til telefonsvaren, uden at du hører en lyd."

Men hvis jeg udelader mit eget mobilnr. og ringer op til mig selv
kommer der et lille dingelin fra telefonen...

Burde den ikke ryge på telefonsvaren "uden er lyd" ?

Kunne nogen her evt hjælpe mig til hvordan ?

Mvh Kim

Fra : Bjarne Just

Dato : 31-07-04 21:35

"Kim" <næ@næ.dk> wrote in message news:aIyOc.6835$SP6.845@news.get2net.dk...
> Har lige idag købt Beotalk 1200.
>
> Burde den ikke ryge på telefonsvaren "uden er lyd" ?

Telefonsvaren prøver at "besvare" opkaldet så hurtigt som muligt, hvilket
kan resultere i at man kan høre et lille klimt. Den burde nu kunne klare det
uden, at du ville kunne høre noget. Jeg har ikke brugt min egen længe, og
jeg kan derfor ikke huske, om den sagde noget i denne situation. Jeg husker
blot, at "Stillesvar" virker ganske godt, hvor alle kald går direkte i
telefonsvaren uden en lyd.

Har man ISDN, så kan man i hvert fald ikke undgå, at nogle telefoner vil
give et klimt.

Jeg ved godt, at dette ikke hjælper dig ret meget, men som en trøst kan du
da nu høre, hvis "der går en i fælden".

mvh Bjarne

Fra : Kim

Dato : 01-08-04 08:58

"Bjarne Just" <ugyldig@ingenspam.invalid> skrev
> [...]
> kan resultere i at man kan høre et lille klimt. Den burde nu kunne klare

Ved du om man kan sætte "besvare-tiden ned" ned ?
Om det evt kunne hjælpe ?

Eller sætte det der hedder tilringsningstiden ned ?

> [...]
husker
> blot, at "Stillesvar" virker ganske godt, hvor alle kald går direkte i

Selv ved stillesvar giver den også en lille "ding"..

Kan det være fordi man har flere telenoner tilsluttet
den samme ledning ?

> Har man ISDN, så kan man i hvert fald ikke undgå, at nogle telefoner vil
> give et klimt.

Jeg har ikke isdn da vi er koblet op via boligforeningens
fastnet og telefoni ( først kabelnettet.dk så Broadcom.dk
og nu Telelet.dk ) .
Og vi skulle have " vis nummer " de skriver på
http://makeashorterlink.com/?E2C9121F8
"Kan jeg få "Vis nummer"?
Ja, "vis nummer" er inkluderet i dit månedlige abonnementet.
"Vis nummer" kræver at du har en telefon med nummerviser,
eller et seperat "vis nummer" produkt.

> Jeg ved godt, at dette ikke hjælper dig ret meget, men som en trøst kan du
> da nu høre, hvis "der går en i fælden".

Yea men det er pga vores datter skal have ro fra at min X
ringer flere gange om dagen. På min fastnettelefon
KIRK DELTA TRIO fra TDC har jeg nu sat
omskifteren i boksen til venstre for røret på
så at telefonen overhovedet ikke ringer, det er lidt
noget lort for så går alle opkald jo til telefonsvareren.

Kunne det være en indstilling på min KIRK DELTA TRIO
der kunne løse problemet ?

Mvh Kim

Fra : Bjarne Just

Dato : 02-08-04 12:50

"Kim" <næ@næ.dk> wrote in message news:4o1Pc.16$TS2.2@news.get2net.dk...

> Ved du om man kan sætte "besvare-tiden ned" ned ?
> Om det evt kunne hjælpe ?
>
> Eller sætte det der hedder tilringsningstiden ned ?

Nej - tilringningstiden er den tid det tager, når telefonsvareren skal virke
normalt. Tiden inden Stillesvar er lavet så kort som muligt, men da den skal
nå at detektere selve ringesignalet, så kan det ikke undgåes, at der
nogengange kan høres et kort klimt. Typisk når andre telefoner ikke at
begynde at ringe på den korte tid.

> Selv ved stillesvar giver den også en lille "ding"..
>
> Kan det være fordi man har flere telenoner tilsluttet
> den samme ledning ?

Jeg tror ikke, at det har noget at sige, at man har flere telefoner på den
samme linie. De må alligevel stort set ikke belaste linien, når de er
inaktive (når de lytter efter ringesignaler).

> [...]
> Ja, "vis nummer" er inkluderet i dit månedlige abonnementet.
> "Vis nummer" kræver at du har en telefon med nummerviser,

I Danmark kommer Vis Nummer signalerne før selve ringesignalet, og derfor
burde BeoTalk 1200 kunne nå at besvare kaldet, men jeg kender ikke til
timingen på signalerne hos eks. Telelet (jeg formoder de benytter
IP-telefoni) og det kan være grunden til, at du hører det korte klimt.
I mange andre lande duer det slet ikke, da Vis Nummer der kommer mellem det
første og andet ring. Der kan man ikke undgå det første ring.

> [...]
> noget lort for så går alle opkald jo til telefonsvareren.
>
> Kunne det være en indstilling på min KIRK DELTA TRIO

Jeg kan godt se, at det er et problem. Jeg tror ikke, at der er anden
løsning, end at lade telefonerne ringe så lavt som muligt (hvis de har en
indstillingsmulighed) og så langt fra din sovende datter som muligt. Jeg
kender desværre ikke til nogen anden løsning.

mvh Bjarne