Re: SQL stored procedure mv.
Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 30-07-04 20:12

Kim Noer wrote:
> Davsen der ...
>
> Jeg er temmelig grøn på det her område, så er der en god
tutorial der dækker
> det mest basale, og evt. det mere advancerede man kan lave med en sp?

Jeg kender ikke til en tutorial. Men hvis du i forvejen har kendskab
til programmering i fx Basic samt til SQL så er du allerede kommet
lang. Kig på nogen eksempler i manualen og prøv dig frem.

Der er ingen grænser for hvad du kan kode med en stored procedure. I
al fald ikke nogen, der ikke også findes i andre programmeringssprog -
dvs. du kan stadig ikke løse standsningsproblemet. Og som alle andre
sprog har det sine fordele og ulemper - det vil nok være lidt
besværligt at kode en raytracer i Transact SQL, men jeg er overbevist
om at det kan lade sig gøre.

Og så i øvrigt: stored procedures er mange ting. Der er væsentlig
forskel mellem Oracle, Ingres, Sybase og MS-SQLServer også i den
henseende. (Sikkert også for andre systemer, men det er dem jeg
kender.) Du gør derfor klogt i at fortælle, hvilket system du bruger,
hvis du stiller specifikke spørgsmål.

<snip>

VH
Kristian

Fra : Kim Noer

Dato : 02-08-04 13:58

"Kristian Damm Jensen" <damm@ofir.dk> wrote in message

> Jeg kender ikke til en tutorial. Men hvis du i forvejen har kendskab
> til programmering i fx Basic samt til SQL så er du allerede kommet
> lang. Kig på nogen eksempler i manualen og prøv dig frem.

Synes ikke rigtigt jeg har fundet nogen, men det er jo også en stor bog :).

> kender.) Du gør derfor klogt i at fortælle, hvilket system du bruger,
> hvis du stiller specifikke spørgsmål.

Det foregår på en MSSQL server.

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-08-04 14:45

"Kim Noer" wrote

> Synes ikke rigtigt jeg har fundet nogen, men det er jo også en stor
bog :).

Sammen med MSSQL følger en elektronisk manual kaldet Books Online - BOL
i daglig tale
Der er en hel del rigtig gode eksempler

- Peter