Farver igen
Fra : Ukendt

Dato : 30-07-04 10:31

Jeg har stadig ikke helt styr på det med farver og vil egentlig gerne vide,
hvad farve de tre af vores katte er.
Panda er sort / hvid, så det har jeg styr på.
Filur vil jeg kalde grå /hvid eller hedder det blå ?
Så er der jo Phoebe og Piper, hvor min beskrivelse, når folk spørger, plejer
og være noget i retning af:
De er sådan lidt stribede og Piper er mørkere end Phobe...
....Piper er faktisk næsten blevet helt sort på ryggen.
Der er ikke noget hvidt på de to.

Jeg vil gerne kende den rigtige farvebetegnelse, som i jo er så godt inde i.

Gider i kigge her og give et bud på deres farver:

http://www.tjekmig.dk/html/vores/

Kig under Phoebe og Piper + Panda & Filur. Tryk på læs mere.
Billederne er ikke så store, men store nok til, at farven på kattene burde
kunne ses.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-04 14:30

Buffy wrote:
> [...]
>
> Kig under Phoebe og Piper + Panda & Filur. Tryk på læs mere.
> Billederne er ikke så store, men store nok til, at farven på kattene

Hej

Så vidt jeg kan se på billederne, så er Filur sort makreltabbby med hvidt,
og Piper og Phoebe er det samme bare uden hvidt.

MVH

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 16:03

"Tina" <catcity snabela punktum tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg kan se på billederne, så er Filur sort makreltabbby med hvidt,
> og Piper og Phoebe er det samme bare uden hvidt.

Hej Tina

Takker for dit svar. Er du helt sikker på, at Filurs farve hedder det samme,
som Phoebe og Piper ?
For mig ser han grå ud, ikke sort.

Mvh. www.tjekmig.dk

Har lige haft alle 4 katte i bad pga. ringorm. Håber de tilgiver mig det
igen, men de tog de nu meget pænere end forventet.

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 16:13

Buffy wrote:
> [...]
>
> Har lige haft alle 4 katte i bad pga. ringorm. Håber de tilgiver mig
> det igen, men de tog de nu meget pænere end forventet.

Selv tak.

Ja, så vidt jeg kan se på det lille billede, så har han samme farve...hvis
du vil have det helt korrekt, så send mig et lidt støre billede, så jeg kan
nærkigge.
Han kan selvfølgelig være blå makreltabby m. hvid, så hvis du har et
billede, så send det gerne.. husk at rette mail-adressen til

Mvh

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 18:09

> [...]
> Han kan selvfølgelig være blå makreltabby m. hvid, så hvis du har et
> billede, så send det gerne.. husk at rette mail-adressen til

Hej Tina !

Du får lige et par link til et par større billeder. Tryk på dem for, at se
dem i fuld størrelse:

>http://www.tjekmig.dk/html/wallpapers2/pages/tjekmig_dk-002_jpg.php<

>http://www.tjekmig.dk/html/wallpapers2/pages/tjekmig_dk-005_jpg.php<

Han er blevet noget mørkere siden vi fik ham. Man kan ligesom ane lidt
lysebrunt i hans ansigt, men det er heller ikke så tydeligt, som det har
været.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 18:14

Der gik vist lige noget galt. Vi prøver igen.

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 18:21

> [...]
>
> Han er blevet noget mørkere siden vi fik ham. Man kan ligesom ane lidt
> lysebrunt i hans ansigt, men det er heller ikke så tydeligt, som det

Hej

Jeg vil stadig syntes, at han er sort makreltabby - prøv at kigge på hende
her http://www.heart-and-soul.dk/Bubbles/Bubbles.htm
hun er blåcreme....godtnok uden tabby, men så kan du se blå.
Prøv derefter at kigge på ham her
http://www.heart-and-soul.dk/Killinger/Kuld_A/Sting/index.htm - især da han
var lille, han er sort makreltabby uden hvid.

MVH

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 18:58

> Hej

Hej igen

> Jeg vil stadig syntes, at han er sort makreltabby - prøv at kigge på hende
> her http://www.heart-and-soul.dk/Bubbles/Bubbles.htm
> hun er blåcreme....godtnok uden tabby, men så kan du se blå.

Ja så mørk er Filur jo ikke. Tabby -det er striber ik `?

> Prøv derefter at kigge på ham her
> http://www.heart-and-soul.dk/Killinger/Kuld_A/Sting/index.htm - især da
han
> var lille, han er sort makreltabby uden hvid.

Han ligner Phobe rigtig meget

Hedder alle grå farver altid blå eller sort?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 19:22

Buffy wrote:
> "Tina" <catcity snabela punktum tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hej igen

> Ja så mørk er Filur jo ikke. Tabby -det er striber ik `?

Ja, det er nok nærmere betegnelsen for mønstret på striberne.
Makreltabby er nok det mest almindelige, og det betyder, at striberne ikke
er brudte.
Der er også noget, der hedder spottet.....det giver næsten sig selv.
Der er et par stykker mere, men dem lader vi ligge til, du får sådan nogle
katte, for ikke at gøre forvirringen total

> Han ligner Phobe rigtig meget
>
> Hedder alle grå farver altid blå eller sort?

Det man kalder en 'grå hankat' er i virkeligheden sort tabby - i gamle dage
(for et par år siden) kaldte man det brun tabby, oog det er nok mere det,
det ligner, men altså NU kaldes det sort tabby.

Hvis en kat er som min Bubbles, så er den blå (i vores verden grå ) - og
du kan jo tydeligt se forskel på de to katte. jeg viste dig.
http://www.algonet.se/~gunnel_o/alnashars.htm (link lånt fra venner) denne
kat er f.eks også blå....med et tabby mønster, jeg ikke lige kan se.

Håber, du kan hitte lidt rede i dine kattes farver ....godt, at du også har
en sort/hvid det ved man da, hvad er !!!!!

Mvh

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 20:28

"Tina" <catcity snabela punktum tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Hej igen og tak for din tålmodighed.

> Ja, det er nok nærmere betegnelsen for mønstret på striberne.
> Makreltabby er nok det mest almindelige, og det betyder, at striberne ikke
> er brudte.

Ja det har jeg vist læst herinde før. I lang tid troede jeg dog, at
makreltabby var røde katte.

> Der er også noget, der hedder spottet.....det giver næsten sig selv.
> Der er et par stykker mere, men dem lader vi ligge til, du får sådan nogle
> katte, for ikke at gøre forvirringen total

Jeg tror nu nok, at vi nøjes med de 4 katte, men man skal jo aldrig sige
aldrig

> [...]
> (for et par år siden) kaldte man det brun tabby, oog det er nok mere det,
> det ligner, men altså NU kaldes det sort tabby.

Ja det er lidt forvirrende. Hvad er dog i vejen med , at kalde en grå kat
for grå ?
Faktisk så er vores katte vel et godt eksempel på, hvor forskellige de kan
se ud, selvom de har samme farvebetegnelse.

> Håber, du kan hitte lidt rede i dine kattes farver ....godt, at du også
har
> en sort/hvid det ved man da, hvad er !!!!!

Jeg er da blevet lidt klogere. Endnu engang tak for svar og ja, Pandas
farver kan jeg da lige holde styr på.

Mvh. www.tjekmig.dk

Kattene er alle blevet tørre igen og jeg er tilgivet, at de måtte en tur i
bad.

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 21:14

Buffy wrote:
> "Tina" <catcity snabela punktum tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej igen og tak for din tålmodighed.

Det var da så lidt - og du spræger bare igen, hvsi du er i tvivl om noget

> Ja det har jeg vist læst herinde før. I lang tid troede jeg dog, at
> makreltabby var røde katte.

Nej, den går ikke men hvis du igen går ind på min hjemmeside, så kan du
kigge på Simply red - han er rød makreltabby.

> Jeg tror nu nok, at vi nøjes med de 4 katte, men man skal jo aldrig
> sige aldrig

Nej, det er jo en hel syge...hihihi - nu opdrøøter vi også, men vi har da
ti, så du mangler lidt

> [...]
> Faktisk så er vores katte vel et godt eksempel på, hvor forskellige
> de kan se ud, selvom de har samme farvebetegnelse.

Ja, det ved jeg ikke, det er en betegnelse, der nok mest bruges indefor
opdræt og udstilling......

> Jeg er da blevet lidt klogere. Endnu engang tak for svar og ja, Pandas
> farver kan jeg da lige holde styr på.

Ja, det er da en god ting, men det er rigtigt svært, det kan jeg kun give
dig ret i !!!!
Det er heller ikke helt nemt at bedømme farver/mønstre/køn på ens første
kuld, men det gik da - uden fejl

> Mvh. www.tjekmig.dk
>
> Kattene er alle blevet tørre igen og jeg er tilgivet, at de måtte en
> tur i bad.

Fint nok - søde katte !!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 31-07-04 22:30

On 2004-07-31 21:28:29 +0200, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> said:

> Ja det er lidt forvirrende. Hvad er dog i vejen med , at kalde en grå kat
> for grå ?

Jeg skal ikke kunne sige om det er derfor
Men der findes (mindst) to slags grå katte: Blågrå (kaldet blå) og en
lysere grå med et svagt-rosa skær (kaldet lilla). Lilla findes dog vist
nok ikke i alle racer.
--
Knus fra Ann R

Fra : Ida

Dato : 31-07-04 20:23

--

>--klippe--klippe--

> Hedder alle grå farver altid blå eller sort?

Hejsa *S*

Nej, det kan også være sølv - men det har jeg ikke set meget af hos huskatte
*s*
Sådan en sølv fidus kan du fx se på min side www.maine-coons.dk under
hankatte CorkyCoons Silver Titan.

Må komplimentere Filurs ører, sådan nogle ville jeg gerne låne til et par af
mine coons

Ida

www.maine-coons.dk
Killinger ventes