husk at melde regstr-nummerændring
Fra : Lene Klemes

Dato : 06-05-01 17:32

Har du det blå invalideskilt, så husk endelig, at man skal oplyse sit nye
registreringsnummer ved bilskift. ( hørt om flere der ikke havde skænket det
en tanke).
med venlig hilsen klemes@post12.tele.dk
tror forresten benzinpriserner er faldet sølle fem øre her i weekenten.

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 06-05-01 18:09

Et nul fra eller til!

"Lene Klemes" <klemes@post12.tele.dk> wrote in message news:9d3ue0$aj$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> med venlig hilsen klemes@post12.tele.dk
> tror forresten benzinpriserner er faldet sølle fem øre her i weekenten.

Hej Lene
tror forresten benzinpriserner er faldet sølle halvtreds øre her i weekenten. Se mit indlæg oppe i - tja ....benzin priserne.

--
MVH Robert Refsgaard
----

Fra : "derly lütken"

Dato : 07-05-01 17:10

In article <9d3ue0$aj$1@news.inet.tele.dk>, "Lene Klemes"
<klemes@post12.tele.dk> wrote:

> Har du det blå invalideskilt,

Lige et? til eksperterne...

Hvis man opfylder betingelserne til en invalidebil, hvis den skal bruges
i forbindelse med uddannelse/arbejde, men ikke fx kan få en velfærdsbil,
fordi man ligger lige på kantan af f.eks. gangdistancen, og så selv
investerer i en bil, kan man så søge om og få bevilget
"invalideskilt"/invalidebils id-kort??, eller er man så at betragte som
en "almindelig" billist??

--
\\Derly
"Han var ingen stor kanon. Blot en lille bøsse"!

Fra : susanne

Dato : 07-05-01 19:14

derly lütken skrev i meddelelsen
<20010507.181008.246247255.1224@olga.stofanet.dk>...

>Lige et? til eksperterne...

Kent! Der er bud efter dig - dette må være dit område!

> [...]
>investerer i en bil, kan man så søge om og få bevilget
>"invalideskilt"/invalidebils id-kort??, eller er man så at betragte

Selv ved jeg kun, at skiltet ikke er uløseligt forbundet til
bil-bevillingen (-lånet). Men måske nok til afgiftsfritagelsen? Men
med hensyn til gangdistancen kan de vist godt være ret nøjeregnende -
synes, jeg så noget om det på TV......

MVH

susanne
--
New newsgroup formed for people with disabilities on intimacy and
relationships

Fra : "derly lütken"

Dato : 07-05-01 20:15

In article <XBBJ6.305$%65.20464@news.get2net.dk>, "susanne"
<cybs@ofir.dk> wrote:

> med hensyn til gangdistancen kan de vist godt være ret nøjeregnende -
> synes, jeg så noget om det på TV......

Da jeg søgte fik jeg at vide, at fordi jeg kunne bevæge mig mere end 400
m kunne jeg ikke få en velfærdsbil gennem "systemet", men at hvis jeg
skulle bruge en til uddannelse/erhverv ville jeg uden yderligere kunne
få en, så ja den med gangdistancen hænger de sig meget nøje i. Mit
problem er blot, at såfremt jeg handler ind et sted, hvor jeg kan bruge
en indkøbsvogn til at støtte mig til og transportere varerne i, kan jeg
sagtens gå 400-500 m, men hvis jeg skal bære på varerne kan jeg ikke gå
mere end 100-150 m, hvorfor det ville være meget relevant for mig at
kunne parkere på invalideparkeringerne, som er meget tæt på de steder,
hvor keg normalt handler ind. Derfor mit ? som jeg intetsteds her på
nettet har kunnet finde noget svar på...

--
mvh \\Derly

Fra : Leonard

Dato : 07-05-01 22:49

"derly lütken" <derly@stofanet.dk> skrev:

>og så selv
>investerer i en bil, kan man så søge om og få bevilget
>"invalideskilt"/invalidebils id-kort??,

Der er ingen sammenhæng imellem af hvem og hvordan din bil er betalt
og invalideskiltet.
Invalideskiltet bevilges af IBS (Invalideorganisationernes Bruger
Service) http://www.handicap.dk/ibs/
Og der er kommet nye regler som kan findes på hjemmesiden, jeg klipper
lige afsnittet ind herunder:

Hvem kan få parkeringskort?
Samtidig med overgangen til det ny plastikkort blev der indført nye
regler for tildeling af invalideskilt/parkeringskort. Kortet udstedes
efter ansøgning til:

Personer, der opfylder betingelserne for at få støtte til køb af bil i
henhold til servicelovens bestemmelser. Har du kan få støtte til køb
af invalidebil har du altså også ret til parkeringskortet.

Personer, der af amtet er godkendt til at deltage i den individuelle
handicapkørsel for svært bevægelseshæmmede – f.eks. HT's
handicapkørsel.

Personer med stærkt reduceret gangdistance, varig nedsættelse af
funktionsevnen eller lignende helbredsmæssige forhold, der i væsentlig
grad forringer eller vanskeliggør
1) evnen til at færdes,
2) muligheden for at opnå eller fastholde et arbejde, eller
3) muligheden for at gennemføre en uddannelse.

Hvis man ikke selv kører bilen, skal der særlige helbredsmæssige
forhold eller særlige omstændigheder til, før man kan få
parkeringskort.

Kortet kan ikke (som det gamle blå skilt) udstedes til institutioner.
Hvis en minibus fra en institution skal parkeres på en handicap-plads,
så skal en af passagererne altså have fået tildelt et parkeringskort.
Men har institutionen et af de gamle blå skilte, så gælder det stadig.

--
Thomas Leonard Gertz - Næstformand i Paraplegikerkredsen
Brug tilgængelighedsbasen på http://paraplegi.dk/

Fra : "derly lütken"

Dato : 08-05-01 07:35

In article <3af71728.1221299@news.dsa-net.dk>, "Leonard"
<not2@sporty.dk> wrote:

> [...]
> Service) http://www.handicap.dk/ibs/ Og der er kommet nye regler som
> kan findes på hjemmesiden, jeg klipper lige afsnittet ind herunder:

Tusind tak for det. Det link har jeg ikke kunnet finde, men nu har jeg
noget at forholde mig til/arbejde videre med....

--
\\Derly