Paradox-DB problem
Fra : PØLLE

Dato : 29-07-04 21:59

Hej NG'er

Jeg har D4, som bl.a. bliver leveret med Paradox databasesystemet.

Nu er det sådan, at jeg har brug for at genstarte et program automatisk,
hvori
Paradox-db bruges.
Ved genstarten skal databaserne skiftes ud med andre databaser inden
TDatamodule bliver createt..
For at genstarte udføres af kommandoen ShellExecute i aller sidste linie.
Hvis jeg afslutter programmet og straks, men nanuelt starte det igen, er der
ikke nogen proplemer med at udskifte databaserne, -- men det er jo ikke en
særlig smart måde at gøre det på.

Jeg forsøger at bremse det 'nye' program dvs. de genstartede program med
følgende:
While findwindow('TApplication', 'ØkoPlus')=StrToInt(ParamStr(2)) do
Sleep(100);
Hvor ParamStr(2) indeholder værdien Application.handle fra det 'gamle'
program.

Programmet bliver testet på XP.

Løsningsforslag eferlyses.

PØLLE
Skype username: jessie-peter

Fra : Harald

Dato : 29-07-04 23:32

"PØLLE" <NoName@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sleep(100);
> Hvor ParamStr(2) indeholder værdien Application.handle fra det 'gamle'

Jeg forstår ikke problemet? Hvorfor skal programmet genstartes?

Mvh
HK

Fra : PØLLE

Dato : 30-07-04 05:46

Hej Harald

Jeg genstarter programmet netop for at fjerne de gamle DB'er og erstatte den
med nye.

PØLLE

Fra : Harald

Dato : 30-07-04 10:11

> [...]
> Hej Harald
>
> Jeg genstarter programmet netop for at fjerne de gamle DB'er og erstatte

Ville det ikke være lettere at gøre det uden at genstarte programmet, f.eks.
ved at ændre DatabaseName (Alias) eller TableName på de enkelte TTable (Jeg
går ud fra at du bruger BDE og TTable)

/HK

Fra : Kurt Bilde

Dato : 30-07-04 11:28

Hej Pølle !

> Ville det ikke være lettere at gøre det uden at genstarte programmet, f.eks.
> ved at ændre DatabaseName (Alias) eller TableName på de enkelte TTable (Jeg
> går ud fra at du bruger BDE og TTable)

Helt enig med Harald - det kan gøres "at run-tme"!

-Kurt

Fra : PØLLE

Dato : 30-07-04 13:33

Tak for besvarelserne, jeg har nu fundet en metode til at klare problemet

PØLLE

Fra : Harald

Dato : 30-07-04 15:22

> Tak for besvarelserne, jeg har nu fundet en metode til at klare problemet

Er det en hemmelighed?

/HK

Fra : PØLLE

Dato : 30-07-04 15:41

| Er det en hemmelighed?

Det er nu ikke særlig hemmeligt, men idé var nu ikke særlig god selv, hvis
jeg havde fået det til at lykkes. Derfor er idéen kasseret.

PØLLE