Børste?
Fra : Nana Sørensen

Dato : 29-07-04 21:36

Hej igen gruppe...

Jeg tror at Peanut bliver langhåret og vi har derfor købt en børste til ham.
Men han HADER den. Jeg har en teori om at det er fordi at den kradser. Jeg
har prøvet den på mig selv, og den er godt nok ikke videre behagelig. Det er
sådan en flad en med bøjede spidser af metal. Krads på den dårlige måde tror
jeg. Er det nødvendigt med sådan en? Hvilke andre børster er lækre for
hunden at blive børstet med? Han skulle jo gerne blive vant til den, hvis
han engang bliver en langhåret chihuahua.
Nogen råd? Han er ellers ikke berøringsangst eller øm over pelsen, men den
børste! Bare jeg tager den frem, er hunden under sofaen. Jeg HAR prøvet at
være meget forsigtig og sød, bestikke ham med godbidder, ae ham og lade ham
lugte til den først. Men han er IKKE tilfreds.

Mvh. Nana

Mvh. Nana

Fra : x Vuf x

Dato : 30-07-04 01:06

Thu, 29 Jul 2004 22:35:43 +0200, Nana Sørensen wrote:

> [...]
>være meget forsigtig og sød, bestikke ham med godbidder, ae ham og lade ham
>lugte til den først. Men han er IKKE tilfreds.

Sådan én kaldes en karte. Han er slet ikke langhåret nok endnu, til at
du kan bruge sådan én på ham. Men det HAR du jo fundet ud af...
Prøv en blød babybørste her til at starte med.

--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Nana Sørensen

Dato : 30-07-04 02:18

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
> som du vil, din gud skal behandle dig...

Babybørste? Sådan en der ikke børster, men nærmest polerer? Eller? Den der
karte ryger i skuffen til om et par år. For føj, jeg føler mig som verdens
ondeste menneske, når jeg tager den frem.

Mvh. Nana

Fra : Mor Karen

Dato : 30-07-04 06:15

Hej.

Hvorfor har du ikke købt en almindelig hunde børste hvor der er bløde korte
hår på den ene side og lidt mere stive hård på den anden, så brug den bløde
side til han bliver fortrolig med den og så kan du vende børsten og bruge
den lidt hårdere og så når han bliver endnu mere langhåret og det bliver
nødvendigt med "den grimme "du har købt så er han fortrolig med at blive
børstet.

Held og lykke med det.

Karen

Fra : Nana Sørensen

Dato : 30-07-04 12:24

"Mor Karen" <morhagen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den lidt hårdere og så når han bliver endnu mere langhåret og det bliver
> nødvendigt med "den grimme "du har købt så er han fortrolig med at blive

Hejsa....

Jeg ved ikke hvorfor jeg købte sådan en karte. Midlertidigt anfald måske...
Jeg aner intet om hunde, andet end hvad jeg har læst mig frem til og
hørt fra andre. Det er min første hund, og jeg troede egentlig at
hundebørster bare så sådan ud.
Jeg køber en børste til ham nu, en rigtig en, som ikke er plagsom. LOL Han
er allerede fotrolig med at blive børstet, jeg har bare redt ham med en af
mine egne gamle børster, så han kunne vænne sig til krads på huden.

Mvh. Nana

Fra : x Vuf x

Dato : 30-07-04 20:00

Fri, 30 Jul 2004 03:18:21 +0200, Nana Sørensen wrote:
> [...]

>karte ryger i skuffen til om et par år. For føj, jeg føler mig som verdens
>ondeste menneske, når jeg tager den frem.

Nej du er da ej!
Man må vel prøve sig frem. Desuden er du jo også god
til at spørge her, så der er ingen ko på isen!

Ja, sådan en blød børste. Måske knapt så blød,
som en babybørste, men noget i den retning.

Fra : k.j.k

Dato : 30-07-04 07:41

"Nana Sørensen" skrev d. 29-07-04 21:36 dette indlæg :
> [...]
lade ham
> lugte til den først. Men han er IKKE tilfreds.

Jeg tror du vil få meget glæde af en kam til din chihuahua. Køb en
stålkam som har tættere tænder i den ene ende, og lidt bredere i den
anden ende. Med den kan du rede de "døde" hår. Carten får du brug for
når din hund er voksen, og i fuld pels, specielt på baglårene, hvor der
kan være en del pels. Det er vigtigt at du sætter hunden op på et bord,
når du skal børste den. Og du skal lære den at det er noget rart og
hyggeligt. Du skal jo også kunne rense ører, klippe negle, børste
tænder, tørre øjne, vaske den osv.
Og husk det er dig der bestemmer, for det er MEGET vigtigt at man kan
komme til sin hund alle steder

Hilsen Karin
www.loppetjansen.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Nana Sørensen

Dato : 30-07-04 12:29

"k.j.k" <k.j.k.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tænder, tørre øjne, vaske den osv.
> Og husk det er dig der bestemmer, for det er MEGET vigtigt at man kan

Hej Karin....

Peanut er allerede vant til det hele. Han er så putten, han elsker bare at
man rører ved ham, ligemeget med hvad. Han er ret ligeglad med at få
klippet negle, tørret øjne ogsv. Så længe jeg bare rører ved ham, så er han
glad. Hi hi.... Han har allerede været i bad to gange. Han klarede det
superfint og var nærmest ekstatisk tilfreds, da jeg gnubbede ham med
håndklædet. Uuh, han er kælen. Han elsker simpelthen alt. Jeg har helt fra
da han var hvalp, vænnet ham til at jeg må røre ved ham over det hele. Netop
fordi jeg ikke vil have en emsig hund, som hapser når man rører den
forskellige steder. Så Peanut skal nok klare det... Han er alt for
venlig til at blive neder over andet, end den lede karte. LOL Jeg følger
jeres råd og prøver at købe en rigtig børste og en kam. Jeg har prøvet at
børste ham med en af mine egne gamle børster. Uha, det var lækkert. Han
svimlede nærmest i øjnene og faldt i søvn.

Mvh. Nana

Fra : x Vuf x

Dato : 30-07-04 20:12

Fri, 30 Jul 2004 13:28:50 +0200, Nana Sørensen wrote:

>Jeg har prøvet at børste ham med en af mine egne gamle
>børster. Uha, det var lækkert. Han svimlede nærmest i
>øjnene og faldt i søvn.

Dér kan du bare se!