'Generisk' query analyzer
Fra : Kim Noer

Dato : 28-07-04 15:37

Davsen der ...

Jeg sørger et program i stil med Microsoft Query Analyzer, der kan forbinde
til hvilken som helst ODBC / OLEDB kilde. Hvad kan sådan et program hedde?

Jeg har forsøgt med den der er indbygget i Microsoft Office, men den synes
jeg ikke om.

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 30-07-04 08:18

Kim Noer wrote:

> Jeg sørger et program i stil med Microsoft Query Analyzer, der kan forbinde
> til hvilken som helst ODBC / OLEDB kilde. Hvad kan sådan et program hedde?

Hvad mener dy præcist når du siger Query Analyzer?
Den kan jo en del. Bl.a. er det en SQL editor.
Er det "bare" en editor til SQL queries du har brug for findes der
mange. Jeg kan anbefale DDS-Lite (http://www.dds-lite.com/) og Vim
(www.vim.org).
Selv bruger jeg Vim.

Mvh
Thomas Damgaard Nielsen
http://tdn.peps.dk

Fra : Kim Noer

Dato : 30-07-04 14:18

Thomas Damgaard Nielsen wrote:

> Hvad mener dy præcist når du siger Query Analyzer?

Med query analyzer tænker jeg specifikt på Microsoft Query Analyzer, den der
følger med SQL serveren. Altså et værktøj der kan det samme, bare på alle
typer databaser (via f.eks. ODBC/OLE DB mv).

> Den kan jo en del. Bl.a. er det en SQL editor.
> Er det "bare" en editor til SQL queries du har brug for findes der
> mange. Jeg kan anbefale DDS-Lite (http://www.dds-lite.com/) og Vim
> (www.vim.org).

Tak for de forslag, 'vi' kender jeg godt.

> Selv bruger jeg Vim.

Kan man få den til at vise resutaltet live?

--
"As the horrendous Black Beast lunged forward, escape for Arthur and
his knights seemed hopeless, when suddenly, the animator suffered a

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 01-08-04 21:13

Kim Noer wrote:

> Kan man få den til at vise resutaltet live?

Nej.
Det er bare en editor. Jeg var ikke sikker på, om det bare var det du
ledte efter. Derfor nævnte jeg den.

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://tdn.peps.dk