Søger hjælp til at få katte på lovlig vis.
Fra : Morten

Dato : 28-07-04 14:45

Jeg har altid godt kunne lide katte, men har tidligere fundet det udelukket
at jeg skulle have en kat i min lejlighed da jeg synes det ville være synd
for katten. Men efter at have læst lidt om det med at have to katte i en
lejlighed (i gruppen her), blev jeg tændt ved tanken.

Mit problem er nu at der hvor jeg bor (ejet af Roskilde Boligselskab), er
det ikke tilladt at have kat overhovedet.

Er der nogen der har erfaring med at søge dispensation til sådan noget?
Måske der var nogen som lå inde med et sådant brev, som de selv har haft
success med.
Måske der var nogen som havde nogle gode argumenter man kunne bruge over
for boligselskabet? (jeg ved faktisk ikke engang om det er boligselskabet
som tager sig af sådanne sager/spørgsmål).

Eller det er måske fuldstændig udelukket ?

Jeg kan ikke rigtigt se hvad det skulle skade, i og med de højst
sandsynligt ikke vil lave nogen larm (de "mjiaver" vel mindre når de bliver
steraliseret), og at de også kun vil blive holdt indendøre, samt at alle
vægge m.m. de måtte "nedlægge", jo alligevel vil blive betalt af mig, ved
udlflytning. Så jeg kan ikke rigtigt se hvorfor de ikke skulle give mig lov
- andet end at de måske havde lavet forbudet for kattens skyld, og selv
hvis det var tilfældet, kunne man jo også komme med en byge af
modargumenter der

På forhånd tak.

Morten

Fra : Crazy Camilla

Dato : 28-07-04 15:06

"Morten" <mmmmorten@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
selv
> hvis det var tilfældet, kunne man jo også komme med en byge af

Hej.

Forbudet er sandsynligvis lavet af mennesker der hader katte. Dem er der
nemlig RIGTIG mange af. Jeg har læst at den næsthyppigste dødsårsag for
katte er mishandling, at de f.eks. bliver skudt eller sådan noget. Jeg
kender også flere tilfælde hvor katte bogstaveligt talt er blevet hevet midt
over, én har taget fat i forpoterne og en anden i bagpoterne, og så har man
bare hevet til indtil katten gik midt over. Det er uhyggeligt men sandt.

Med venlig hilsen Camilla.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-07-04 16:50

On 2004-07-28 16:06:15 +0200, "Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> said:

> Forbudet er sandsynligvis lavet af mennesker der hader katte

Nah - nok snarere det faktum, at de fleste, der ikke har kat, forbinder
dem med stank (kattetis) og larm (kattekoncert) og fritløbende katte,
der bruger områdets sandkasser som kattebakke. Mange aner ikke, at
dette som regel er forbundet med fertile katte, og at en neutraliseret
indekat ikke giver disse gener.

Der var en herinde, der faktisk fik gennemført en ænding i tilladelse
til kattehold - prøv at lede i de gamle tråde på Google, for jeg
desværre ikke lige huske hvem det var. Den skrivelse der blev brugt,
blev nemlig fremlagt og rettet og kommenteret her, kan jeg huske.
Kattens Værn skrev også i sin tid på sin hjemmeside, at de hjalp med
dokumentation og formulering til folk der gerne ville ha' lov til
kattehold. Det står der godt nok ikke mere, men det kunne vel ikke
skade at kontakte dem.
Held og lykke.
--
Knus fra Ann R

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 28-07-04 18:18

> [...]
> dokumentation og formulering til folk der gerne ville ha' lov til
> kattehold. Det står der godt nok ikke mere, men det kunne vel ikke

Det var mig der fik gennemført ændringen så vi må have to katte istedet for
en her hvor jeg bor. Tror faktisk stadig at jeg har den skrivelse som jeg
fremlagde til beboermødet, hvis det skulle have interesse.

Hilsen Linda

Fra : Morten

Dato : 29-07-04 17:12

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> istedet for en her hvor jeg bor. Tror faktisk stadig at jeg har den
> skrivelse som jeg fremlagde til beboermødet, hvis det skulle have

Alle tiders. Selv om mit problem omhandler muligheden for at have kat
overhovedet, så vil jeg da alligevel meget gerne se den nævnte skrivelse.
Om ikke andet så for lidt inspiration.
Det kan jo ved nærmere eftertanke også være at det bliver endog meget
aktuelt, når jeg skal til at overbevise dem om at jeg må have lov til TO
katte, efter jeg lige har fået dem overbevidst om at jeg bør have lov at
have kat

Jeg sender dig lige min email, hvis det er i orden.

Mvh

Morten

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 29-07-04 17:31

> [...]
> have kat
>
> Jeg sender dig lige min email, hvis det er i orden.

så start med at foreslå to

Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Morten

Dato : 29-07-04 16:15

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> wrote in

> [...]
> talt er blevet hevet midt over, én har taget fat i forpoterne og en
> anden i bagpoterne, og så har man bare hevet til indtil katten gik

Hej.

Det var dog en frygtelig historie, som jeg egentlig godt kunne have været
foruden - jeg levede før i lykkelig uvidenhed om at de fleste katte havde
det godt, og at ingen mennesker kunne være så onde, men jeg takker da for
dit svar.

Mvh

Morten

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 29-07-04 16:32

> [...]
> det godt, og at ingen mennesker kunne være så onde, men jeg takker da for

Tænk, lige mine ord .. endnu et billede på nethinden man helst ikke vil have
der !! ufff ..

Hilsen Pia og misserne
--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Crazy Camilla

Dato : 29-07-04 23:06

"Pia Lihme Petersen" <PiaFJERN@lihme.com> skrev i en meddelelse

> Tænk, lige mine ord .. endnu et billede på nethinden man helst ikke vil
have
> der !! ufff ..
>
> Hilsen Pia og misserne

Hej.

Jamen det er skam sandheden jeg fortæller jer, intet andet.
Især i byerne skal man passe virkelig meget på sin kat.
Folk har INGEN respekt for katte OVERHOVEDET, de behandler dem som skidt.
Derfor bør man ikke lade sin kat gå udendørs!

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Jokerman

Dato : 28-07-04 20:23

> [...]
selv
> hvis det var tilfældet, kunne man jo også komme med en byge af

Den bedste måde er at lave et forslag om kattehold til beboermødet. Jeg vil
ikke anbefale dig at gå ud uden tilladelse og anskaffe dig katte. Hvis
boligselskabet opdager det, vil du få en advarsel og du skal fjerne kattene.
Hvis du ikke gør det bliver det betragtet som misvedligeholdelse af
lejekontrakt og du vil kunne blive smidt ud af din lejlighed. Derfor få det
igennem på beboermødet. Hvis ikke der er andet for det kan du stille op til
bestyrelsen, og derved blive medlem af repræsentantskabet, og der igennem
arbejde for at hele boligselskabet kan have kattehold. Men det er noget
vanskeligere. Igen beboermødet.

Ang. regler tror jeg ikke de er lavet af kattehadere, men mere ud fra en
betragtning om at alle skal kunne have lejlighederne, også i en lejlighed
hvor der lige er nogen fraflyttet. Der er mennesker der er hyperallergiske
som overhovedet ikke tåler kattehår. Jeg har faktisk mødt dem. Desuden er
der mange udgifter ved istandsættelsen af en lejlighed efter dyrehold, og
der er desværre mange der bare render fra sådanne regninger. Derfor sikre
boligforeningerne sig.

Håber dette kan bruges!

Hilsen
Jokerman

Fra : Morten

Dato : 29-07-04 17:42

"Jokerman" <h.soerensen@DELETETHISthiemer.dk> wrote in

> [...]
> af repræsentantskabet, og der igennem arbejde for at hele
> boligselskabet kan have kattehold. Men det er noget vanskeligere. Igen

Jeg ville aldrig turde anskaffe mig en kat ulovligt, både for kattens og
min egen skyld - altså, helt enig med din advarsel :)

Jeg er ikke lige typen som møder op til beboermøder m.m., men jeg kan da
godt se at det efterhånden tyder på at det kunne blive nødvendigt.
Jeg må indrømme at jeg i starten mere var af den overbevisning at det
var muligt at få lavet en "undtagelse", så at jeg ALENE (og evt. andre
som måtte spørge), kunne få lov at have kat. Men det kan da godt være det
er helt utænkligt, når nu de har noget andet stående i deres regler.
Men jeg synes nu altså også at det næsten kan virke helt uoverskueligt,
at det mest realistiske nok er at man helt skal have ændret reglerne!
(hvad jeg kan forstå på dit og andres svar).

> [...]
> lejlighed efter dyrehold, og der er desværre mange der bare render fra
> sådanne regninger. Derfor sikre boligforeningerne sig.

Øv. Hyperallergiske mennesker og raserede lejligheder er svært at
argumentere i mod. Ingen af delene kan man jo desværre sikre sig i mod.
Man kan jo desværre ikke undgå med sikkerhed, at katten(e), ikke raserer
div. ting i ens lejlighed, men jeg fik lige en ide:
Man kunne tilbyde boligselskabet eks. 5000 kr. i pant, som sikring mod at
man ikke løb fra nogen regninger ved udflytning.
Just a thought og tak for svart

Mvh.

Morten

Fra : Louise Møller

Dato : 29-07-04 21:41

Hej Morten.

Jeg synes da klart at det er noget du skal prøve at tage op til et
beboermøde. Jeg mener det er de enkelte afdelinger der bestemmer om der må
holdes husdyr i den pågældende afdeling. Jeg bor selv i en afdeling under
Roskilde Boligselskab, og her må vi have en enkelt hund eller kat.

~>Louise

---