Hvilket bundkort skal jeg købe + div.
Fra : webhiker

Dato : 28-07-04 13:36

Hej i gruppen.

Jeg er i given stund på jagt efter noget isenkram i forbindelse med
en ny pc , og ikke en decideret opgradering pga. af de mange enheder som
skal anskaffes.

Som bundkort har jeg overvejet følgende:
ASUS P4P 800 Deluxe , eller ASUS P4C 800 E Deluxe. !
Dertil skal jeg bruge noget ram , som går fint i spænd med kortet , og
mest mulig problem frit:
Noget fra ( Kingston ) - 512x2 ddr-ram ( Pc 3200 - 400 Mhz )
Forvirringen er også stor omkring rammen , da der er meget at vælge
imellem.
Hvilke ram blokke kan evt. anbefales. !

CPU'en er jeg nogenlunde med på - ( P4 3.0 Ghz - ( Boxed/800 )

Grafikkortet bliver sikkert - Radeon Xt800 Pro , men venter lige til det
fra - Sapphire dukker op. !

Strømforsyningen skal også opgraderes fra at sige 250 W til ? 400 måske.
!!

Totalt set vil det være nemmere at købe en færdig pc , men på denne danen
side set , så får jeg større vished omkring hvad den består af , fremfor
at noget er ok , mens noget andet godt kunne være bedre osv.

Er det iøvrigt noget jeg skal tage hensyn til når jeg samler stumperne. !

Denne besked er skrevet på den pc der skal "opgraderes"
En P3 - 333 mhz / Matrox grafikkort - 8 mb ram / 128 mb. sd-ram osv. ?
Hvilken opgradering. !!

En info/hjælp er meget velkommen.

Webhiker............

Fra : JK

Dato : 28-07-04 15:11

On 28 Jul 2004 12:36:22 GMT, webhiker <webhiker@not-working> wrote:

> [...]
>ASUS P4P 800 Deluxe , eller ASUS P4C 800 E Deluxe. !
>Dertil skal jeg bruge noget ram , som går fint i spænd med kortet , og

Der er et billigt gigabyte bundkort på www.demoshop.dk

396 kr., det har Intel 865pe chipset, så det kan næsten alt

http://www.demoshop.dk/page77.htm

http://www.giga-byte.com/Motherboard/Products/Products_GA-8IPE1000%20Pro2.htm

så har du sparet ca. 1200 kr.

>Noget fra ( Kingston ) - 512x2 ddr-ram ( Pc 3200 - 400 Mhz )
>Forvirringen er også stor omkring rammen , da der er meget at vælge
>imellem.
>Hvilke ram blokke kan evt. anbefales. !

f.eks. kingston pc3200

>CPU'en er jeg nogenlunde med på - ( P4 3.0 Ghz - ( Boxed/800 )

den in-a-box køler larmer for meget. Tag en zalman 7000 alcu eller cu.

>Grafikkortet bliver sikkert - Radeon Xt800 Pro , men venter lige til det
>fra - Sapphire dukker op. !
>
>Strømforsyningen skal også opgraderes fra at sige 250 W til ? 400 måske.
>!!

absolut opgraderes. Der skal du have den nye type med 120 mm blæser i.

F.eks. den fra itbutikken til 251 kr. for en 350 watt. Den hedder
Chieftech Delta GPS-350BB-101L. Den har afbryder.

mvh

John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-07-04 16:03

JK wrote:

> F.eks. den fra itbutikken til 251 kr. for en 350 watt. Den hedder
> Chieftech Delta GPS-350BB-101L. Den har afbryder.

Kan varmt anbefale NorthQ NQ-4001. Det er en tavs 400W'er af god
kvalitet.

Jesper G. Poulsen

Fra : webhiker

Dato : 29-07-04 21:20

JK <(please reply to group, email invalid) junk@mail.dk> wrote in

> [...]
>
> F.eks. den fra itbutikken til 251 kr. for en 350 watt. Den hedder
> Chieftech Delta GPS-350BB-101L. Den har afbryder.

Det kikker jeg på John.
Tak for infoen - det samme til Jesper......