Spinnemaskinen er i stykker
Fra : Zippie

Dato : 28-07-04 10:39

Hej alle!
Det er nu ved at være 4 mdr siden vi hentede Magnus (der er ca. 2 år) hos
Kattens Værn. Han er lige den rette for os og er faldet godt til osv...
Men der er nu noget der undre mig, sikkert bare Magnus' egen særhed. Hans
spinnemaskine er i stykker - tror jeg :) Han spinner kun en gang i mellem
når vi kæler, men da han ruller rundt og viser hele maven, ved jeg at han
meget gerne vil kæles og nyder det.
Når vi leger kan han finde på at spinne. Og her i morges, da Magnus mente
det var morgenmadstid begyndt han at spinne, mens han hoppede rundt på mig
og forsøgte at vende mig om... er han bare underlig? :)
Vi ved ikke hvordan hans tidligere liv har været, men der er ingen
adfærdsproblemer og han er meget kælen og god til at acceptere nye
omgivelser (fx. er det fedt at komme til dyrlæge... rundt og udforske). Kan
det være han bare ikke har lært det?
Da han giver udtryk for at han kan lide os, tænker jeg ikke at det er et
problem - det kunne være skægt hvis han ikke var den eneste

Zip

Fra : Helle Madsen

Dato : 28-07-04 10:45

Hejsa

Min huskat havde boet her et halvt år inden han rigtigt begyndte at spinde.
Han var sød og kælen nok inden, men spandt bare ikke.

Jeg tror det har noget med tryghed og accept at gøre, så bare giv ham lidt
tid så kommer det. Nogle katte spinder generelt også bare mere end andre, så
han kan jo også bare være en af dem der ikke spinder så tit.

/Mvh
Helle

Fra : Kate

Dato : 28-07-04 21:44

"Zippie" <jette-jochumsen<nospam>@person.dk> wrote in

> Da han giver udtryk for at han kan lide os, tænker jeg ikke at det
> er et problem - det kunne være skægt hvis han ikke var den eneste

Jeg troede i faktisk i flere år at Oliwer ikke kunne spinde. Det
opdagede jeg tilfældigt en dag at han faktisk næsten altid gjorde, men
det var bare så lavt at jeg ikke kunne høre det, men jeg kunne mærke
det.
Mowgli spinder som regel heller ikke ret højt, dog højt nok til at jeg
kan høre det. Ikke som både Johan og Lante, de spinder så hele huset
ryster

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.