GET fra PHP ?
Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~

Dato : 06-05-01 17:14

Egentlig er udgangspunktet Flash - men.......

I manualen er der vedr. eksterne værdier, angivet følgende:

__

For example, if you wanted to track the high scores for a game, you
could store the scores on a server and use a loadVariables action to
load them into the movie each time someone played the game. The action
might look something like this:

loadVariables("http://www.mySite.com/scripts/high_score.php",
_root.scoreClip, GET);

This loads variables from the PHP script called high_score.php into
the movie clip instance scoreClip using the GET HTTP method.

Any variables loaded with the loadVariables action must be in the
standard MIME format application/x-www-urlformencoded (a standard
format used by CGI scripts). The file that you specify in the URL
argument of the loadVariables action must write out the variable and
value pairs in this format so that Flash can read them.

The file can specify any number of variables; variable and value pairs
must be separated with an ampersand (&) and words within a value must
be separated with a plus (+). For example, this phrase defines several
variables:

highScore1=54000&playerName1=rockin+good&highScore2=53455&playerName2=bonehelmet&highScore3=42885&playerName3=soda+pop
For more information on loadVariables, getURL, and loadMovie, see
their entries in the ActionScript Dictionary.
__

Men hvordan får jeg PHP til at returnere værdier ? - skal de sendes
i headeren ?

Bo

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-05-01 17:24

On Sun, 06 May 2001 16:13:40 GMT, bo.rattenborg[no spam]@mail.dk (Bo
Rattenborg) wrote:

>Men hvordan får jeg PHP til at returnere værdier ? - skal de sendes
>i headeren ?

Nej, du skal bare sende en alm. querystring i body - fx:

<?
$navn = "Peter Brodersen";
$by = "Vanløse";
print "navn=".urlencode($navn)."&by=".urlencode($by);
?>

.... og intet andet i body.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-05-01 17:39

On Sun, 06 May 2001 18:23:35 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>print "navn=".urlencode($navn)."&by=".urlencode($by);

Jeg mener i øvrigt, at det skal være "&" (og ikke fx "&amp;") i
ovenstående - linien betragtes vist blot som tekst af
Flash-HTTP-klienten, så det kan måske endda forvirre, hvis du skriver
"&amp;". Men det er jo vigtigt at huske, at vi her ikke prøver at lave
en validerende HTML-side, men blot en querystring, som en parser kan
æde.

Føler du stadigvæk ikke, at det er fedt, kan du jo altid smide en

Ovenstående er i øvrigt blot baseret på nogle praktiske tests; jeg må
indrømme, at jeg ikke har skimmet manualen så meget, så jeg ved ikke
om der er nogle egentlige caveats...

--
- Pede
Professionel nørd