Semi-hvide katte og sol
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 27-07-04 20:27

Jeg sad inde foran min butik en dejlig dag i sidste uge, med Freya
solbadende foran mig i sele. Og så var det jeg kom til at tænke:
Hvide katte er jo ekstra udsatte for hudkræft og det anbefales at man giver
dem solcreme på næse og ører inden "solbadning".
Nu er Freya godt nok ikke total hvid, men hendes næse er da af den sarte
lyserøde slags med små hvide dun på. Er det en god ide hvis jeg begynder at
udstyre kræet med solfaktor forbrændingsfare inden hendes næste flydetur -
eller er hun ikke helt så udsat når hun også har de andre farver i pelsen?
Og hvis jeg skal til at smøre hende - hvad er det så bedst at anvende?

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- er din kat Årets Mis Randers?

Fra : PiaJ

Dato : 30-07-04 08:53

De steder som er hvide/lyserøde er udsatte uanset hvilken farve resten af
kroppen har.

Heste med blis ned på mulen fx skal også helst have en kraftig solcreme på,
da de ellers kan blive meget slemt forbrændt på den bløde følsomme næsehud
hvor pelsen kun er små dun.

Tak for påmindelsen i øvrigt, jeg har glemt at smøre min her til morgen, jeg
må straks ud at fange ham og få det gjort (og så hader han mig resten af
dagen)

:Pia

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 30-07-04 09:33

PiaJ skrev i en meddelelse...

> De steder som er hvide/lyserøde er udsatte uanset hvilken farve resten af
> kroppen har.

Takker for svaret. Freya skal med på arbejde i dag og solen bager allerede
ned fra en skyfri himmel. Det æææælsker hun. Så jeg tror jeg kommer til at
udsætte hende for et møde med den solfaktor 24 jeg købte til mig selv i går
(så jeg forhåbentlig kan slippe for årets tilbagevendende møde med soleksem
selv). Håber du fanger din egen flugtartist og får ham smurt, han bliver
sikkert godt muggen når han opdager at han ikke slap Heldigvis plejer de
da at tilgive rimeligt hurtigt igen.

Mvh Tina - der hellere må blive færdig og komme ud af døren og huske Freya i
farten
--
www.1001kat.dk
- er din kat Årets Mis Randers?

Fra : PiaJ

Dato : 30-07-04 09:36

> sikkert godt muggen når han opdager at han ikke slap Heldigvis plejer
de
> da at tilgive rimeligt hurtigt igen.

Nja, heste er lidt mere vanskelige end katte. Og 500 kg panik med en tube
creme i samme hånd... Men det gik da. Og han gik med til at blive kløet på
nummeren som belønning (guleroden stank jo af creme, så den var ikke helt
pålidelig)

:Pia

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 30-07-04 09:41

PiaJ skrev i en meddelelse...

> Nja, heste er lidt mere vanskelige end katte. Og 500 kg panik med en tube
> creme i samme hånd... Men det gik da.

Ja, der er jeg da glad for at jeg kun skal kæmpe med 3,9 kg panik - vel at
mærke af den blide slags, for Freya er den af kattene der finder sig i
mest - heldigvis.

Og han gik med til at blive kløet på
> nummeren som belønning (guleroden stank jo af creme, så den var ikke helt
> pålidelig)

Som om det ikke var nok at jeg skal have stadset på næsen - nu skal jeg også
tvinges til at spise det *G* - jeg kan se det for mig. Heste kan bare se så
fornærmede ud når det kommer over dem

Fortsat god sommerdag
--
www.1001kat.dk