Hund og vandsten ??
Fra : Claus \"BonZo\" Jako~

Dato : 27-07-04 16:27

Hejsa !!!

Måske nok et lidt mærkeligt spørgsmål, men jeg har lige sat en vandsten op i
min have.

Mit problem er at min hund går og drikker af vandet.......Lige nu hvor
vandet er helt frisk gør det jo ikke noget, men hvad med på længere sigt,
vil det så ikke være usundt for hunden at drikke vandet, det bliver jo nok
kun skiftet et par gange hver sommer.....

Håber i kan hjælpe mig.

Claus

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-07-04 18:55

"Claus \"BonZo\" Jakobsen" <bnz@stofanet.dk> writes:

> [...]
> vil det så ikke være usundt for hunden at drikke vandet, det bliver jo nok
> kun skiftet et par gange hver sommer.....

Du skal jo også regne med en del fordampning, så det kan godt være, at
du er nødt til at fylde op noget oftere.

Men vores hund på knap 12 uger og mine forældres hunde har glad og
gerne, faktisk helst, drukket af fuglebadene og småsøerne rundt
omkring og det har ikke givet nogle problemer.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Heidi

Dato : 28-07-04 06:13

"Claus \"BonZo\" Jakobsen" <bnz@stofanet.dk> wrote in message news:<41067464$0$197$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> [...]
> vil det så ikke være usundt for hunden at drikke vandet, det bliver jo nok
> kun skiftet et par gange hver sommer.....

Hej Claus!

Min opdrætter har flere vandsten i haven. Mine - og naturligvis hendes
egne skotter - nyder altid vandet fra stenen. Faktisk er et af de
bedste fotos, jeg har af min unghund, taget, hvor han står med poterne
solidt placeret på vandstenen. Drikkeriet fra stenene har aldrig voldt
problemer.

Fra : René Kofoed

Dato : 28-07-04 08:33

--
VIGTIGT:
Ved besvarelse af denne mail fjern -NOSPAM i email adressen
"Claus "BonZo" Jakobsen" <bnz@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil det så ikke være usundt for hunden at drikke vandet, det bliver jo nok
> kun skiftet et par gange hver sommer.....

Hej Claus.

Stol på din hund !! Den drikker ikke af vand, der for hunden ville være
dårligt.

Mvh Susanne, med 2 vovser som glæder sig til, at der er nok vand i bassinet,
så de kan nå !!

Fra : Hansen

Dato : 01-08-04 09:52

"René Kofoed" <r-kofoed@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dårligt.
>
> Mvh Susanne, med 2 vovser som glæder sig til, at der er nok vand i

Hej Susanne

Hvorfor dør der så hvert år hunde der har drukket af vandet i søer med
alger???

Mvh. M Hansen

Fra : René Kofoed

Dato : 03-08-04 06:38

> Hej Susanne
>
> Hvorfor dør der så hvert år hunde der har drukket af vandet i søer med
> alger???
>
> Mvh. M Hansen

Hej Hansen.

Hvor mange hunde er der tale om ??
Har hørt om 2 på to forskellige steder, de sidste 3-4 år. -Og dette inclusiv
dette rimeligt oplyste (synes jeg) forum.
Mvh Susanne.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-08-04 06:41

"Hansen" <v.m@hansen.mail.dk> writes:

> Hvorfor dør der så hvert år hunde der har drukket af vandet i søer med
> alger???

Fordi der skal så ekstremt små mængder til, at hunden ikke kan nå at
reagere på det.

En hund der har soppet i blågrønalger og derefter slikker sig på
benet, kan dø af det, så små mængder skal der til.

Nu er det heldigvis sjældent, at der optræder blågrønalger i fuglebade
og den slags.

Fra : Claus \"BonZo\" Jako~

Dato : 28-07-04 13:15

Jeg takker for svarene....