Linksys Wi
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-07-04 12:38

Jeg skal have anskaffet mig en trådløs router, og jeg har kigget på [1].
Kravene til den er reelt små - dvs DHCP, NAT og port-forwarding. Er der
nogle grunde til, at jeg _ikke_ skulle købe denne router? Jeg går ud fra,
at jeg kan koble en "forstærker" på den, hvis jeg finder ud af, der er
områder i huset, hvor forbindelsen ikke er som ønsket.

[1] http://www.linksys.com/Products/product.asp?grid=33&scid=35&prid=601

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Min bror søger et møbleret værelse i Kbh. til fremleje fra 1.september til
31.december. Han er politimand i Kbh. Er du interesseret, så skriv til mig.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-07-04 12:45

Jesper Stocholm wrote:

> [...]
> går ud fra, at jeg kan koble en "forstærker" på den, hvis jeg finder
> ud af, der er områder i huset, hvor forbindelsen ikke er som ønsket.

Jeg glemte helt: Det kunne jo også være en BEFW11S4 [2], men jeg kan ikke
gennemskue, om jeg vil mærke en forskel på de to produkter - til mit behov.
Vi skal have max 4 PC'er på nettet derhjemme.

[2] http://www.linksys.com/products/product.asp?prid=544&scid=35

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 27-07-04 13:13

Hejsa Jesper

Hvis dit hus er på størrelse med Amalienborg så vil jeg anbefale dig at
bruge Sitecom trådløse produkter.

Sikkert er Linksys nok lige så godt, men jeg kender ikke produktet til
at kunne sige om det er det du har brug for.

Men kig på http://www.sitecom.com under wireless
og se i bunden af siden på Ruteren WL122, og tilhørende netkort
WL120 ( PCMcia ) WL121 ( PCI )

Jeg har ingen problem med at række 60 meter med fuld styrke
og med 54 Mbit

/ Qbic

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-07-04 13:34

Qbic - [6400] wrote:

> Hejsa Jesper
>
> Hvis dit hus er på størrelse med Amalienborg så vil jeg anbefale dig at
> bruge Sitecom trådløse produkter.

Det er det ikke - det er en lejlighed på lidt under 100 kvm. Problemet
ligger vist i, at signalet skal vandre ca. 8-9 meter og igennem et
badeværelse for at komme til vores kontor, og jeg har hørt, at det kan give
problemer.

> Sikkert er Linksys nok lige så godt, men jeg kender ikke produktet til
> at kunne sige om det er det du har brug for.

ok :)

> Men kig på http://www.sitecom.com under wireless
> og se i bunden af siden på Ruteren WL122, og tilhørende netkort
> WL120 ( PCMcia ) WL121 ( PCI )

Det vil jeg gøre ..

> Jeg har ingen problem med at række 60 meter med fuld styrke
> og med 54 Mbit

Ok, tak for dit svar.

Fra : Brian Albertsen

Dato : 29-07-04 14:08

On 27 Jul 2004 12:34:16 GMT, Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid>
wrote:

> [...]
>ligger vist i, at signalet skal vandre ca. 8-9 meter og igennem et
>badeværelse for at komme til vores kontor, og jeg har hørt, at det kan give

Det gør min WRT54G fint.
Gennem et badeværelse med betonvægge.

Jeg har dog også skruet lidt op for sendestyrken med Sveasoftsa
firmware.
Men det er mest fordi mit d-link DWL-AG650 kun har den indbyggede
antenne i pc-card'et.
En laptop med indbygget antenne giver bedre resultat.

--
Brian

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-07-04 07:32

Brian Albertsen wrote:

> Det gør min WRT54G fint.
> Gennem et badeværelse med betonvægge.

OK - jeg tror, at det går så - huset jeg skal bo i er fra 1931, så væggene
er sikkert ikke bygget i beton :)

> [...]
> antenne i pc-card'et.
> En laptop med indbygget antenne giver bedre resultat.

Det har du vist ret i - jeg tror, at jeg ender med at købe LinkSys's router
[1]. Men hvilke netkort skal jeg anskaffe? Der er vel ikke noget krav om,
at de absolut skal være fra Linksys også?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-08-04 15:58

"Brian Albertsen" <BrianNOSPAM2@albertsen.org> skrev i en meddelelse

> Det gør min WRT54G fint.
> Gennem et badeværelse med betonvægge.
>
> Jeg har dog også skruet lidt op for sendestyrken med Sveasoftsa
> firmware.

Hvor meget skruede du op?

Den stod vist som standart til 28mW prøvede at skrue op til 84mW hvor der
stod max 251mW vistnok. Men signalet blev ikke stærkere ifl. network
stumbler. ved ikke om det er fordi firmwaren ikke er helt stabil at det ikke
virker. Jeg kører med Alchemy-pre5.2.2 v2.09.1.8sv... ved at rode med QoS
gav i hvertfald lidt problemer.. Prøvede at sætte LAN porten til 256Kbit men
den ville sku ikke gå tilbage til fund hastighed efter jeg ændrede det
tilbage igen ;-/ ¨så jeg måtte resette routernen igen...

Der er noget jeg ikke helt synes om ved routeren... jeg har prøvet at pinge
min udbyders DNS server... Med min gamle router, lå det på 10ms, med denne
ligger det på 25ms har du også noget af det samme?

Fra : Brian Albertsen

Dato : 11-08-04 10:48

On Wed, 4 Aug 2004 16:57:36 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>"Brian Albertsen" <BrianNOSPAM2@albertsen.org> skrev i en meddelelse

>Hvor meget skruede du op?

Den står pt til 70 mW. meget mere anbefales vist ikke. Man skrøer jo
også op for støjen.

På min Win2K installation med D-links software viser den signalstyrke
på 44%

> [...]
>den ville sku ikke gå tilbage til fund hastighed efter jeg ændrede det
>tilbage igen ;-/ ¨så jeg måtte resette routernen igen...

Jeg bruger samme version. Næste version 5.2.3 skulel have en nyere
driver så hastigheden forbedres på den trådløse del.

>Der er noget jeg ikke helt synes om ved routeren... jeg har prøvet at pinge
>min udbyders DNS server... Med min gamle router, lå det på 10ms, med denne
>ligger det på 25ms har du også noget af det samme?

Testede lige . Med 37 pingpakker er average 23 minimum 12 og max er
115, men jeg var connected til maskinen med remote desktop og har en
lidt trafik 10/10 KB/s på den samtidigt..

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 27-07-04 13:25

Glemte lige dit andet spørgsmål.

Nede ved Nyhavn ligger Hotel Bethel, der kan din bror bo rimelig billig
og så er det nærmest nede i centrum af København for enden af
gågaden frem til Rådhuspladsen.

Hotel Bethel
Sømandshjem
Nyhavn 22 DK 1051 København K
tlf. 33130370

Selvfølgelig ikke så billigt som fremleje, men dette er så bare
en hjælp hvis han ikke finder andet...

/ Qbic

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-07-04 13:35

Qbic - [6400] wrote:

> [...]
> Nyhavn 22 DK 1051 København K
> tlf. 33130370
>
> Selvfølgelig ikke så billigt som fremleje, men dette er så bare

Det sender jeg straks videre til ham - tak for det.