pudel
Fra : ingste

Dato : 27-07-04 11:09

Min minipudel pa 3 ar bider sig i poterne hele tiden, min l?ge ssagde det
var eksem og jeg fik nogle piller og creme, men det hjalp ikke. Er der nogen
som har et godt rad.

mvh

ingsten@mail.dk

Fra : shadow

Dato : 27-07-04 12:22

ingste wrote:
> Min minipudel pa 3 ar bider sig i poterne hele tiden, min l?ge ssagde
> det var eksem og jeg fik nogle piller og creme, men det hjalp ikke.
> [...]

Der er mange former for eksem, det kunne også være potesvamp!!
Hvis du kan se en misfarvning på hårerne imellem trædepuderne ( er blevet
rødlige).
Kunne du jo prøve med at lave en skål med 1 del vand og en 1 del atamon.
I denne blanding skal du bade hundens poter 2 gange dagligt i min 2 minnuter
og i min 8 dage.
Efter nogle få dage vil du kunne se at hvis der er en misfarvning vil denne
fortage sig, og at det var potesvamp.

Denne behandling er helt udskadeligt for hunden da atamon kun er et
konserveringsmiddel og effektivt dræber svampe sporer.
Jeg bruger selv jævnligt denne behandling forebyggende på min egen hund.
Potesvamp optræder hyppigst i perioder med vådt vejr, og hvis hunden er
meget ude i vådt vejr er det ikke altid at de bliver helt tører imellem
poterne og det giver grobund for potesvamp.
Håber dette lille råd kan hjælpe dig og andre godt på vej.

--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : Carina

Dato : 27-07-04 16:34

Jeg fik noget Aloe Vera Gel fra min opdrætter, som løste det problem, efter
at have betalt i dyre domme hos dyrlægen for noget fucidin creme som gjorde
det hele værrere, så to aloe Vera Gel'en det på 3 dage. Det hedder NU
KIN - Enhancer, og er beregnet til mennesker, man kan også få Aloe Vera til
dyr, men jeg har ikke haft samme succes med det.

Hos nogle hunde dukker disse problemer op ved skift af foderet, og man
uheldigvis har fået fat på et foder som hunden ikke trives på, så er
løsningen selfølgelig at gå tilbage til det gamle foder. Men det er vigtigt
at holde poten tør i mens behandlingen foregår, så tør og rens godt efter
ture i regnvejr. For at undgå at hunden slikker Gel'en af, smører jeg tit
mentolatum ovenover stedet, det afholder mine fra at vise interesse for
såret.
/Carina
www.aussies.dk