HjemmeFTP server
Fra : Kell Petersen

Dato : 27-07-04 01:00

Hejsa.
Muligvis ikke rigtig gruppe, men håber alligevel på svar , da jeg ikke
krydsposter

HjemmeFTPserver
Ligger der ikke nogle gode Brugervejledninger til at opsætte sådan en
derhjemme..

Det er tit at jeg er ude og hjælpe familie og venner med småproblemer ,
sådan uden at man havde aftalt noget i forvejen , og så står man faktisk og
mangler en del småprogrammer,/værktøjer ....
Og så er det jo smart , hvis man lige kunne logge på sin egen maskine i en
fart...

Hvilket FTP program er nemmest/bedst
Og som man kan logge på via ftp://bruger:bruger.www.xxxxxx.dk eller
ftp://bruger:bruger.00.111.222.333 eller sådan noget lignende
Det er jo ikke altid , vennerne har et loginprog

Fra : Hans

Dato : 27-07-04 06:47

Hej

Du skal have en program kaldet "Bulletproof FTP-server". Bruger det selv og
det er meget nemt at sætte op og du kan selv sætte begrænsninger for de
brugere der er.

Man kan få det i en test/prøve version, men jeg har købt det online hos
firmaet og det fungerer fint!

Fra : Taba

Dato : 27-07-04 11:12

> HjemmeFTPserver
> Ligger der ikke nogle gode Brugervejledninger til at opsætte sådan en
> derhjemme..

Et gratis FTP Server program er bl.a. GuidlFTPD som er nemt at sætte op og
så vidt jeg kan huske er der en fin manual med eller også er den på deres
hjemmeside.
Mht. login på ftp serveren kan du bruge en alm. web browser (men er alngt
fra det bedste, og IE vil jeg holde mig langt fra, brug Firefox, Mozilla
eller Opera i stedet). Syntaxen for at logge ind er
ftp://bruger:kodeord@ip.adr.på.server:port (hvis porten er 21, som er
standard for ftp servere behøves man ikke kolon og portnummeret).

/Taba