Turbåde (Det gule rev)
Fra : Claus

Dato : 26-07-04 21:54

Hejsa gruppe.

Jeg kunne godt tænke mig at vide , hvilken turbåde der er blandt de bedste
når vi snakker om ture på nordsøen ( skagerak ) , evt. nogen der har nogle
dårlige oplevelser med nogle både, og bestemt også nogle positive ...

Det kunne være godt hvis man havde lidt og gå efter når man skal " Vælge "
turbåd ...

Fra : Janus

Dato : 27-07-04 20:55

MS Mille vil være et rigtig godt bud. Har prøvet den et par gange og har
været meget tilfreds begge gange! Har desuden online reservering!

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-04 13:38

jeg har meget gode erfaringer med Bonito og en rigtig dårlig med Thailand

Michael Frank er også ok

Kab

Fra : h

Dato : 30-07-04 16:50

Kan varmt anbefale Michael frank der sejler fra Hirtshals. Super båd
og en kanon god skipper til at hjælpe, når der skal landes fisk samt
ordnes fisk.

desuden den lille detalje at i forhold til thailand, så er denne båd
som regel ikke så overrendt.

Fra : Claus

Dato : 30-07-04 22:05

Sidst jeg hørte til Michael Frank , var først i juli måned der gik rygterne
om at skibet var til salg, om disse var sande aner jeg intet om...

Claus

Fra : Claus

Dato : 28-07-04 21:25

Jeg har osse hørt godt om bonito, men undskyld jeg spørger : Hvad var der
galt med Thailand , jeg kan nemlig ikke finde ret meget info om netop dette
skib .

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-04 16:41

Galt --- jeg har haft en dårlig oplevelse . hvor vi bla. sejlede en time
senere en aftalt , der var ikke en gang en spand ombord så man kun få noget
vand op , der var rimelig dårlig vejr den dag , så skipper og hans 2
hjælpere sad og fyrede tobak inde i styrehuset , og kunne kun på opfordring
komme og hjælpe ved filt osv. i den dur
jeg ved godt at mange andre har gode oplevelser , men min var dårlig , så
for fremtiden , hvis jeg skal sejle fra Hanstholm , bliver det med Bonito
alternativ Ylelow reeef

Fra : Allan Sørensen

Dato : 29-07-04 23:38

> [...]
> når vi snakker om ture på nordsøen ( skagerak ) , evt. nogen der har nogle
> dårlige oplevelser med nogle både, og bestemt også nogle positive ...

Jeg har været på tur til Revet med Yellow Reef. Det er en 'pensioneret'
svensk tolderbåd, og den er udstyret med to 210 HK motorer og den er den
hurtigste af de både der sejler ud fra Hanstholm. Vi sejlede en god time før
1. stop, de øvrige både bruger mellem 1½ og 2 timer.
I øvrigt ikke noget at klage over på turen (undtagen lidt søsyge )

Mvh
Allan