Sikkerhed og Remote Desktop ?
Fra : H.S.

Dato : 26-07-04 15:28

Et lille forsigtigt spørgsmål:
Forøger det, nævneværdigt, en servers 'usikkerhed' hvis man slår Remote
Desktop til (og bruger dette) ?

Henrik

Fra : Robert

Dato : 30-07-04 18:59

Alt er jo relativt.

Det kommer an på hvor sikkert din server er sat op (opdateringer,
kontonavne, længe og hvor komplexe dine passwords er)
Personligt laver jeg aldrig adgang til en server alene med rdp. Jeg
sørger altid for at lave vpn adgang til den, og så igennem den at lave
en rdp forbindelse.
Dette giver også mulighed for at dele filer m.m gennem vpn tunellen,
uden at behøve at connecte til serveren med rdp.

Håber det hjalp lidt

/Robert

Fra : H.S.

Dato : 02-08-04 12:12

"Robert" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dette giver også mulighed for at dele filer m.m gennem vpn tunellen,
> uden at behøve at connecte til serveren med rdp.

Det var mange navne jeg ikke havde hørt før

Er der mulighed for at en person kan tilgå serveren, og finde data - uden at
behøve at skulle logge ind ? (Fordi man har åbnet for Remote Desktop
funktionen). - Hvis ikke der er nogen kendte scenarier, så må Remote desktop
vel være sådan nogenlunde sikker ?

Fra : Jens

Dato : 02-08-04 17:19

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> behøve at skulle logge ind ? (Fordi man har åbnet for Remote Desktop
> funktionen). - Hvis ikke der er nogen kendte scenarier, så må Remote

Det burde ikke kunne lade sig gøre, da windows kun tillader rdplogin af
brugere som er medlem af noget højere end superbruger, eller bruger af
fjernskrivebord.
Men der er så meget som ikke burde kunne lade sig gøre med windows........
(Problemet ligger nok mest i at, man tillader login og pass sendt over
nettet uden kryptering.)

Mvh Jens