Min hund er et geni!
Fra : MGA

Dato : 26-07-04 12:53

Ja, ikke fordi jeg var i tvivl i forvejen, men det er altid rart at få
bekræftet!
Flere har sagt til mig at "små hunde kan man da ikke træne!" og "små hunde
lærer langsommere" og andre fuldstændig latterlige udsagn! (Nogen har endda
haft det der
"jaja-hun-tror-hendes-muffe-er-en-rigtig-hund-lad-hende-bare-blive-i-troen"-
smil)
Kali har bevist at de kan rende og hoppe med deres fordomme:
Jimmy og Laika mødtes med os i lørdags og Jimmy vidste mig lige et par
tricks til hvordan jeg kan træne med Kali, blandt andet for at lære hende at
komme når jeg kalder.
Jeg har trænet lige siden - og hun har kunnet det lige siden.
I dag stod jeg oppe i køkkenet og Kali var ude i haven og kunne ikke se mig
og jeg sagde "her" og hun kom straks spurtende op til mig.
Hun kan læse mine tanker når jeg laver "sit" øvelsen og sætter sig før jeg
får sagt noget som helst, så jeg må gå væk og prøve igen når hun ikke er så
fokuseret.
Jeg er ikke i tvivl om at hun kan lære alt hvad det skal være, så nu skal vi
lige have fundet en måde, så hun kan komme op til kaffemaskinen, så hun kan
lave kaffe til os før vi kommer hjem!

Se vidunderet og bliv grøn af misundelse her:
http://www.metteogthomas.dk/hund/hund.htm

Mette - og verdens 8. vidunder Kali

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 26-07-04 15:22

On Mon, 26 Jul 2004 13:52:38 +0200, "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk>
wrote:

>Ja, ikke fordi jeg var i tvivl i forvejen, men det er altid rart at få
>bekræftet!
>Flere har sagt til mig at "små hunde kan man da ikke træne!"

Det er i sandhed også en større opgave min er 3 år - jeg for hende
aldrig til at holde op med at gø eller jage fremmed mennesker & katte
hun kommer sgu heller ikke når jeg kalder ;) men forsvinder da aldrig
helt

>og "små hunde
>lærer langsommere" og andre fuldstændig latterlige udsagn!

Yeps en undersøgelse har vist at pudlen er den næst klogeste hund i
verden lige efter boarde collien

--

Mv.
Bo M Mogensen

HP Holm Om mig selv :
Du er syg i hovedet, spørgsmålet er kun hvor syg?
2.)"Puha badder badder." Ejwind K.

Fra : shadow

Dato : 27-07-04 12:46

Bo M Mogensen wrote:

> [...]
> helt

> Yeps en undersøgelse har vist at pudlen er den næst klogeste hund i
Hej Bo
Det er aldrig for sent at lære en hund noget, men jo ældre jo længer tid kan
det tage.
Du kan sagtens lære din hund at komme og ikke rende efter andre mennesker og
gø efter dem.
Det kommer an på din indgangsvinkel til problemet.
Jeg plejer altid at sige til folk, at hvis de vil løse et problem må de
fremprovokere problemet for at løse det, så det hjælper ikke at hunden er i
haven når problemet opstår og man selv er i stuen.

--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 19:03

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> haft det der

"jaja-hun-tror-hendes-muffe-er-en-rigtig-hund-lad-hende-bare-blive-i-troen"-

Hej Mette !

Tillykke med træningresultaterne
Små hunde kan sagtens trænes, næsten lige så godt som store hunde. Der er
selvfølgelig en begrænsning ved f.eks. apportering af en fasan, der er
større end hunden og lignende.
Har selv haft en minipuddel engang, som gik superflot plads ved fod forbi
alt og alle, han kom altid når man kaldte, kunne sitte, lægge sig osv. Han
blev desværre kørt over, da han var så lille, at han smuttede under en
smedejernslåge fra haven og ud på vejen

Lad være med, at lytte til folks negative kommentarer og bare klø på med
træningen, så kan dig og din hund rigtigt bevise for dem en skønne dag, hvor
kloge de små hunde i virkeligheden er, når man bare gider, at træne med dem.
Tror problemet er, at folk ikke altid mener, at det er nødvendigt, at træne
med en hund, der er på størrelse med en kat...

Held og lykke med træningen fremover.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 26-07-04 21:59

Mon, 26 Jul 2004 13:52:38 +0200, MGA wrote:

>Se vidunderet og bliv grøn af misundelse her:
>http://www.metteogthomas.dk/hund/hund.htm
> Mette - og verdens 8. vidunder Kali

Åhhhhhhhhhhhhh hvor er han altså bare nuser...<suk>

--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : shadow

Dato : 27-07-04 12:49

x Vuf x wrote:

> Åhhhhhhhhhhhhh hvor er han altså bare nuser...<suk>

Ja han er fin, men han fylder ikke ret meget :) er næsten ikke til at få øje
på :)

--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : MGA

Dato : 27-07-04 14:45

> Ja han er fin, men han fylder ikke ret meget :) er næsten ikke til at få
øje
> på :)

http://www.metteogthomas.dk/images/vuffer/prinsesse.jpg
KAN I SÅ LÆRE DET!
=P

Fra : x Vuf x

Dato : 28-07-04 00:29

Tue, 27 Jul 2004 15:44:45 +0200, MGA wrote:

>http://www.metteogthomas.dk/images/vuffer/prinsesse.jpg
>KAN I SÅ LÆRE DET! =P

Hihihi...Så'n en bette yorki er da bare sød.

Fra : x Vuf x

Dato : 28-07-04 00:27

Tue, 27 Jul 2004 13:48:30 +0200, shadow wrote:

>Ja han er fin, men han fylder ikke ret meget :)
>er næsten ikke til at få øje på :)

Jamen så'n et bette nus er da bare dejlig og får
beskyttertrangen og moderfølelsen op i én...

Fra : Eifelvuf

Dato : 27-07-04 08:44

"MGA" skrev d. 26-07-04 12:53 dette indlæg :
***KLIP****

> Hun kan læse mine tanker når jeg laver "sit" øvelsen og sætter sig før
jeg
> får sagt noget som helst,

***KLIP****

Nej - det er dit kropssprog hun aflæser.

Selvom hun er verdens 8 vidunder, kan hun altså ikke læse tanker - trods
alt.......

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : MGA

Dato : 27-07-04 11:33

> Selvom hun er verdens 8 vidunder, kan hun altså ikke læse tanker - trods
> alt.......

Jaja, og humlebier kan ikke flyve... =P

Fra : shadow

Dato : 27-07-04 12:25

MGA wrote:

> Jaja, og humlebier kan ikke flyve... =P

Hej Mette
Husk nu hvad jeg fortalte dig !!!
Eifelvuf har ret i når han siger at hunden læser dit kropssprog, det var det
der med signalerne jeg gjorde meget ud af at fortælle dig, det syntes jeg da
selv at jeg gjorde!!!

--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : shadow

Dato : 27-07-04 12:58

shadow wrote:

> [...]
> Eifelvuf har ret i når han siger at hunden læser dit kropssprog, det
> var det der med signalerne jeg gjorde meget ud af at fortælle dig,
Hej igen Mette
Jeg syntes at du skulle følge op på vores møde, så vi kan få kali til at
løsne lidt mere op inden der går for lang tid, så kunne du jo få et par
triks mere :)
Men det er jo op til dig, du kan bare ringe igen.

PS !!! kan ikke i weekenden før til September og tager på Ferie fra den 7
August.

--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : MGA

Dato : 27-07-04 14:38

> Eifelvuf har ret i når han siger at hunden læser dit kropssprog,

Bah i er bare misundelige allesammen fordi min hund har ESP! =P

Jeg har gjort meget ud af at undersøge om Kali reagerer på forskellige
kropsholdninger efter vores møde og det er helt klart at situationen hvor
jeg sidder i min kontorstol og hun kommer og sætter sig og ser ud som om hun
gerne vil op, bliver præget af at jeg læner mig frem mod hende med udstrakte
hænder - hun stikker af!
I stedet slår jeg nu let på knæet mens jeg bliver siddende tilbage - det
hjælper, nu hopper hun op af mit ben og venter på at jeg tager hende op.

Og med hensyn til det med at sitte, så sitter hun ret meget generelt. Det
har hun efter sin moar!

Mette

Fra : Jytte

Dato : 27-07-04 14:47

MGA wrote:

> [...]
> hende op.
>
> Og med hensyn til det med at sitte, så sitter hun ret meget generelt.

Læs "Hunde som ved hvornår deres ejere kommer hjem" af Rupert Sheldrake.

Hilsen
Jytte