Naboer
Fra : Lykke

Dato : 25-07-04 22:42

Vi har et dejligt sommerhus på dyrevangen i Hou ved Hals. Vi har haft det i
25 år og har altid haft naboer der var glade for hunde. Desværre har vi fået
en genbo som overhoved ikke kan lide hunde og som kaster sten efter vejens
hunde og råber efter os andre når vi komme forbi, deres grund med hundene.
Nu har hundene været vandt til at kunne komme overalt og få et nus bag øret
eller en kiks og nu kan de lige pludselig ikke forstå at på en bestemt
parcel er de ikke længere velkomne.
Hundene skal nok finde ud af det med tiden, når der bliver sparket nok af
gange efter dem. men den værste jeg kom ud for her i weekenden var at den
ene hund som sjældent bevæger sig mere end 100 meter hjemmefra var væk i 5
timer og blev fundet på havnen i Hou som ligger 4 kilometer hjemmefra uden
sit hundetegn som var fjernet.
Fra hunden var savnet og til den blev lokaliseret først gang var der gået
ca. et kvarter.
Ok hunden kunne måske finde på at gå lidt på afveje men ikke den hund og
ikke så langt.
Jeg er af den overbevisning at den nye nabo har fanget hunden som er meget
tillidsfuld, og kørt den væk. Sluppet den løs uden kendemærker.
Hunden blev fundet ved en tilfældighed, og jeg er meget frustreret over at
der findes så rådne personer bland os at de kan finde på sådan.
Jeg kan desværre ikke bevise det 100% men jeg har heller ikke nævnt hans
navn og nærmere adresse.
Jeg har forklaret politiet min mistanke men de kan desværre ikke gøre noget.
Den fyr får det svært med tiden

Poul

Fra : shadow

Dato : 25-07-04 23:05

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> navn og nærmere adresse.
> Jeg har forklaret politiet min mistanke men de kan desværre ikke gøre

Hej Poul
Ak ak ak hvad er det man læser.
Du vil hælde din bærme ud her i denne gruppe for at få lidt moralsk
opbakning på din egen letsindighed.
Nu er det altså sådan at det ikke er alle der kan lide hunde, ja mange
mennesker er direkte bange for hunde, og går direkte i panik ( min egen kone
er hunderæd for hunde) så jeg kan godt forstå din nye genbo lidt hen af
vejen, dog kan jeg ikke forstå at han smider sten efter og sparker ud efter
hunden.
Men du burde da holde øje med din hund, eller have den i snor så den ikke
kan rende rundt inde hos naboerne, det er det mindste man kan forlange af en
respektfuld hundeejer.
Men er den nye genbo dit eneste problem kunne du jo tage din hund med hen og
sige pænt goddag, så alle parter fik en chance for at hilse pænt på
hinanden, så kunne det jo være med tid, at genboen ville accepterer ,at din
hund rendte rundt henne hos ham uden dig på slæb.
--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : Georg

Dato : 25-07-04 23:17

> [...]
din
> hund rendte rundt henne hos ham uden dig på slæb.

Bare det var såvel. Der er mange psykopater til i dagens Danmark. Nu kender
jeg ikke andet til sagen, end hvad jeg har læst her i gruppen, og det er
selvfølgelig rigtigt, at en hundeejer skal sørge for at hunden ikke besøger
fremmede grunde. Der er altså bare nogle personer, som er fuldstændig
uopnåelige, hvad angår at vise tolerance, hensynsfuldhed og kærlighed. Dèt
er desværre et mere og mere udbredt fænomen.

Georg

Fra : shadow

Dato : 25-07-04 23:21

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> uopnåelige, hvad angår at vise tolerance, hensynsfuldhed og kærlighed. Dèt
> er desværre et mere og mere udbredt fænomen.

Hej Georg
Jamen jeg kan kun give dig ret!!!

--
M.V.H
Jimmy & Laika

Fra : Leyna

Dato : 26-07-04 08:20

On Mon, 26 Jul 2004 00:04:46 +0200, "shadow" <shadow@> wrote:

> [...]
>vejen, dog kan jeg ikke forstå at han smider sten efter og sparker ud efter

Havde det været angst, så kunne omtalte nabo have sagt til. At sparke
til dyr eller kaste sten efter dem er direkte ondskabsfuldt!

>Men du burde da holde øje med din hund, eller have den i snor så den ikke
>kan rende rundt inde hos naboerne, det er det mindste man kan forlange af en
>respektfuld hundeejer.

Så vidt jeg kan læse af indlægget har hunden været vant til altid at
kunne komme hos naboerne. Det er svært at lave om på den slags, og
uanset hvad man mener om løsgående hunde/katte, så berettiger det ikke
til at kaste sten efter dem.

> [...]
>hinanden, så kunne det jo være med tid, at genboen ville accepterer ,at din
>hund rendte rundt henne hos ham uden dig på slæb.

En gut der er så syg i roen, at han ikke blot sparker og kaster sten
efter dyrene, men også kan finde på at kidnappe dem og dumpe dem et
sted, hvor han ikke regner med at de kan finde hjem igen, virker ikke
umiddelbart som en man kan snakke sig til rette med.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 25-07-04 23:10

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Øv hvor surt der findes sådanne mennesker! Jeg har en tidligere veninde
der var udsat for noget lignende! Hun fik dog kidnappet 2 af sine hunde fra
haven. Da de blev fundet igen var den ene i så dårlig psykisk tilstand at de
eftre 2 mdr. valgte at få ham aflivet" "sjovt" nok var der samme dag på
mystisk vis forsvundet 2 andre hunde fra området der dog var kommet hjem
helskindet og ved god psyke!

Det med at hundetegnet var fjernet... Det er lovpligtigt at få hunden
chippet eller øretatoveret også... Det kan ikke sådan lige fjernes, så det
skulle måske overvejes!

Håber i finder en løsning på nabo-problemet!

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 00:58

> [...]

> navn og nærmere adresse.
> Jeg har forklaret politiet min mistanke men de kan desværre ikke gøre

Det er sørgeligt, at der findes sådanne mennesker. Du bliver nok nødt til,
at sikre din hund, ved at indhegne din grund eller noget af grunden.

Vi har selv måtte indhegne vores store grund, da Buffy ikke helt vidste,
hvor hjem var, da vi lige var flyttet hertil og hun kan ikke selv finde hjem
pga. sygdom. Heldigvis var folk flinke til, at ringe de par gange hun blev
væk, men der findes også et par skydegale personer her på egnen. Vores nabo
har mistet en schæfer på den måde.
Den tilbageværende schæfer hos naboen, er nu ensom og render stort set ved
os hele tiden. Vi har fået at vide, at vi bare skulle smide den hjem, men vi
kan ikke lade en gammel gigtplaget hund, ligge i vores bed foran i regnvejr,
så den har tilbragt et par nætter inde hos os. Det ved naboen også godt. Den
må helst ikke komme ind derhjemme. Vi går tit hjem med hunden eller naboen
henter den her, så der er sådan set fundet en ordning på det. Den render
nemlig ikke andre steder end herover....

Så indhegning eller hundegård er nok den sikreste løsning for din hund,
selvom det måske ikke behøvede, at være sådan, hvis folk var lidt mere
tolerante.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Claus

Dato : 26-07-04 06:38

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sørgeligt, at der findes sådanne mennesker.

Du skulle prøve at ha' mit job et stykke tid, så ved du hvorfor der er
krig i verden, folk er nogle svin over for hinanden.

Claus
Varmemester/vicevært

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 09:35

"Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Du skulle prøve at ha' mit job et stykke tid, så ved du hvorfor der er
> krig i verden, folk er nogle svin over for hinanden.

Ja,det kan du have ret i, men der er altså stor forskel fra land til land og
Danmark hører ikke til i den flinke ende.
Vi har tilbragt 5 mdr. i Australien og her er folk enormt hjælpsomme og
behandler hinanden + os turister rigtig pænt.
Vi smutter tilbage til Australien, når vi engang får muligheden for det.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : qfha

Dato : 26-07-04 08:05

"Lykke" skrev d. 25-07-04 22:42 dette indlæg :
> [...]
hans
> navn og nærmere adresse.
> Jeg har forklaret politiet min mistanke men de kan desværre ikke gøre

--------

Hvor er det ærgerligt, at en bekvem situation er forbi for dig og dine
hunde. Det forstår jeg ganske udmærket, det er jo det vi alle ønsker for
vore hunde.
Men du må nu ikke glemme, at det er dig der er forkert på den. Dine
hunde må ikke løbe løs i hht loven, hvilket din kontakt til den lokale
betjent også burde af givet dig et indtryk af.
Du må investere et et hegn til din grund, så hundene kan blive på
parcellen. Egentlig kan jeg slet ikke forstå du tør lade dem løbe løs
med risiko for at blive kørt over.
God fornøjelse med hegnet, -sommeren er lang endnu.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lykke

Dato : 26-07-04 15:04

Hov hov spis nu brød til, jeg er godt klar over at problemet er mit, men det
er sku da svært for hundene at finde ud af at de ikke længere er velkomne på
en bestemt parcel.
Jeg syntes for mange af svarene er med en løftet pegefinger, og det var
ikke lige det jeg efterlyste.
Hvis jeg nu istedet skrev at det var et barn det drejede sig om ja så er der
vel ingen tvivl om at manden skulle indespærres.
Nu er det kun en hund, og så er det selvfølgelig helt klar at det er
hundeejeren der har jord i hovedet.
Tænk lige på situationen igen. Jeres nabo har altid syntes det var dejlig,
når fido, Trunte, Kvik, eller hvad de nu kaldes kom på besøg, men nu er
jerer nabo flyttet og istedet er der kommet en hundehader ind.
Jeg tvivler på at jeg er den eneste der ønskede ham hen hvor peberet gror.
Jeg ved udmærket godt at hundene skal være koblet men HALLO efter 25 år og
6 hunde uden problemer, er det sku ikke det førte man tænker på.
Tak for mange af svarene og det gælder også dem, hvor glorien måske klemmer
lidt.

Med venlig hilsen
Poul

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 15:37

"Lykke" skrev i en meddelelse

> Tak for mange af svarene og det gælder også dem, hvor glorien måske
klemmer
> lidt.

Uanset om glorien klemmer eller ej, så problemmet stadig dit.
Det giver selvfølgelig ikke naboen ret til at borføre din hund, hvis han
eller har gjort det.
Det ved du jo ikke med sikkerhed.

Personligt bor vi langt ude på landet og der kommer ikke mange forbi.
Men derfor er vores hunde alligevel lukket inde i haven, der findes
altså folk der ikke kan lide hunde.
Og der findes også folk der er bange for hunde.

Jeg gider heller ikke at have naboernes hunde rendende, og slet ikke
hvis det var en nabo jeg ikke var på talefod med.

--
Mvh Kajo

Fra : qfha

Dato : 26-07-04 22:21

"Lykke" skrev d. 26-07-04 15:04 dette indlæg :
> [...]
> 6 hunde uden problemer, er det sku ikke det førte man tænker på.
> Tak for mange af svarene og det gælder også dem, hvor glorien måske

---------

Du har vist ikke rigtigt fattet sammenhængen. Uanset hvor tåbeligt din
nabo opfører sig, er det altså dig som er forkert på den. Det er ikke
din hund som skal finde ud af hvor parcellerne går, men DIG.

http://www.kandu.dk/

Fra : JBH

Dato : 26-07-04 23:34

"qfha" <qfha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

Snip.

> ---------
>
> Du har vist ikke rigtigt fattet sammenhængen. Uanset hvor tåbeligt din
> nabo opfører sig, er det altså dig som er forkert på den.

Det lyder som om du mener at det er ok at den nye nabo udøver selvtægt
overfor de dyr som måtte formaste sig ind på hans grund.. ?

>Det er ikke
> din hund som skal finde ud af hvor parcellerne går, men DIG.

Det er korrekt, men det giver IKKE en person lov til at udøve selvtægt med
vold eller anden afstraffelse.
Personen kan i første omgang bede hundeejerne holde deres hunde hjemme hos
dem selv. (Hvilket de også skal iflg. loven) Hjælper det ikke, er det en
opgave for hundefangeren /politiet.Svjv. koster det hundeejeren 500kr at
"indløse" sin hund hos politiet/Falck hvilket er en passende "straf"
At skyde, sparke eller fange hunde /katte og køre dem langt væk er sgu da
helt ude i hampen..

Selvom jeg passer godt på min hund. Har hundegård og og har hele haven
hegnet ind, lykkedes det alligevel engang min hund at hoppe over hundegården
(180cm), en venlig nabo fangede den nede i byen og satte den tilbage i
hundegården, som jeg derefter overdækkede. Jeg ville da være træt af det
hvis et eller andet skodhovede havde skudt den eller kørt den væk og og
lukket den løs.

mvh
JBH

Fra : Lykke

Dato : 27-07-04 06:22

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> mvh
> JBH
>
> Tak for indlægget, det rart med lidt opbagning selv om fejlen er min.

Poul