bliver hunde resistente overfor kennelhost~
Fra : thomas bærbar

Dato : 25-07-04 21:28

da vi hentede Rollo efter ferien sagde de at de havde kennelhoste på
kennlen.

rollo har dog haft dette før hvor han var meget syg, så kan han få det igen
???

Thomas

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 25-07-04 23:12

"thomas bærbar" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kennlen.
>
> rollo har dog haft dette før hvor han var meget syg, så kan han få det

Ja, så vidt jeg ved bliver de ikke resistente! Det ermuligt han bare er
sluppet billigt! Kennelhoste er noget værre bras!
De er sikker på det er kennelhoste og ikke hjerteorm? Hjerteorm giver også
den hule hosten nemlig.

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : DCH

Dato : 26-07-04 11:45

Hej Thomas

Det er med kennelhoste som med influenza - man kan ikke få den samme
vira flere gange. Der er ialt ca. 4-5 viraer der kan give hunden
kennelhoste og har hunden haft den ene får den ikke denne vira igen, men
kan dog få en af de andre.
Et menneske kan jo også kun have influenza 73 gange i et liv, fordi der
er 73 forskellige influenzaviraer.

Håber at det var svar nok!

Med venlig hilsen
DCH, Mika

http://www.kandu.dk/

Fra : Karina.

Dato : 26-07-04 13:12

> rollo har dog haft dette før hvor han var meget syg, så kan han få det igen
> ???

Hej Thomas.

Kennelhoste er *groft* sagt en fælles betegenlse for flere forskellige
vira der har nogle lunde det samme mønster og symptomer, nogle af
disse vira kan rammes med medicin andre kan ikke (en lille smule som
vores influensa).

Derfor kan din hund få det igen og igen, man siger ofte at det er
forbundet med ældre hunde, syge eller hvalpe hvor imunforsvaret ikke
er helt i tip-top, så måske du skulle få en god snak med din dyrelæge
om din vovse går og gemmer på noget andet også..??

Men bliv nu ikke alameret *SS*, ingen undtagelse uden regler jeg
kan ikke sige andet end hvad jeg har lært om kennelhoste..^_^.. Nogle
af disse kan slåes ned med medicin, så er din hund hårdt angrebet og
hoster til den er helt udmattet så ville jeg under alle omstendigheder
ringe til min dyrelæge...

Held og lykke med vovsen, min første hund hade kennelhosten 3-4 gange
som hvalp og det er aldrig sjovt ;o(

Vh. Karina G.C.